1 juli vertrek ik naar India, Chennai. Om naar een ashram te gaan in de omgeving van Tamil Nadu. (Kodaikanal)
Ik heb er echt ontzettend veel zin in!
Nu vroeg ik me af of het veilig is om als jonge (blonde) meid alleen te gaan reizen met de trein? (ik had tickets gezocht op 1e klas)
Ik moet van Chennai naar Madurai, vandaar word ik opgehaald door iemand van de ashram. Ik kan natuurlijk ook met het vliegtuig maar juist met de trein leek me een leuke ervaring!
Dan vroeg ik me nog af wat voor weer het is in juli in Kodaikanal? Ik hoor hier en daar wat over regens, maar kan nergens echt iets duidelijks vinden.
1e kl zegt nog niet veel-het gaat om seat, wel/niet AC of sleeper-en dan zijn er nog types sleeper. op een site als seat61.com vind je (maar dan enkel positief-er mag nooit wat slechts gezegd over ijzeren paarden) info+links en wat foto’s van hoe dat er uit ziet. ik men dat er zelfs ook nog ''lady only’cars of afdelingen zijn-misschien stelt dat je gerust. en hoe bloter-hoe meer kans op ‘‘onbedoelde’’ aanrakingen van lustige heren.
dan is het rainy season-en meestal is dat een enorme stortbui later op de middag-maar niemand kan daar ooit een garantie voor geven. het kan ook dagen achter elkaar storten-of juist dagen droog zijn (wat juist nog minder aagenaam is-dan wordt het zo drukkend-naar-klam-heet) dat je snakt naar die regen!
Regen maakt me op zich niet veel uit, was alleen nieuwschierig.
Bedankt voor de info over de treinen erg handig om te weten!
Is het nodig om van te voren te boeken of kan dat ter plekke?