Trein panama colon

Hola,

over een week of twee ben ik in panama en wil ik de trein naar colon nemen. Nu begreep ik dat de trein pas een paar uur na aankomst weer terug gaat, en dat er in colon niet veel te doen is / het niet zo veilig is.

Nu begreep ik dat er ook een bus terug gaat. Heeft iemand hier ervaring mee?

of tips wat te doen in colon?

gracias

Dag Marcel,
Om de trein te nemen vanuit Panama City naar Colon, moet je de volgende dingen weten.
De trein vertrekt 's morgens om 7.15 en je moet om 6.15 al op het station zijn. Je koopt een kaartje voor
23usd en komt binnen een uur aan in Colon. Daar valt niet veel te doen. Ik heb destijds een tripje geboekt
bij bnb Dos Palmitos, dat het volgende inhield.
wij werden 's morgens gehaald oor een chauffeur die ons naar het station bracht. Daar hebben we een kaartje gekocht
en de trein genomen. Ondertussen reed de chauffeur naar Colon en wachtte ons daar op.
toen hebben wij eerst de Gatun ecluse bezocht en Fort St Lorenzo. Daarna zijn we naar Portobello gereden langs de noordkust van Panama. We hebben bij een restaurant gegeten dat Las Canones heette. Aan het einde van de dag bracht de chauffeur ons netjes terug naar de bnb. Voor zijn deel van de trip rekende hij 60$pp. Misschien is het nu een beetje duurder, maar het is beslist de moeite waard.
als je alleen maar geïnteresseerd bent in de trein ereis, dan kan je alleen met de bus terug (2usd), die stopt ietsje verder dan het station.
De trein die terug gaat, vertrekt pas om 17.15 's avonds dus.je kunt eventueel ook 's middags de bus nemen naar Colon, vanaf Albrook bus terminal en in Colon in de avond trein stappen.