Panama route met openbaar vervoer

Komende zomer ga ik met mijn twee dochters van 9 en 6 rondreizen in Panama. De route die ik zo ongeveer nu in mijn hoofd heb is:

Panama-City 3n
El Valle 4n
*Playa Venao 3n
Santa Catalina 3n
*Boca Chica 2n
Soloy od (homestay) 3n
Bocas del Toro 5n
Panama City 1n

Ik wil in ieder geval bij de Pacifische kust naar Santa Catalina (voor Isla de Coiba). Playa Venao lijkt me ook leuk met bezoek aan Isla Iguana en verder misschien Boca Chica voor bijv schildpadden. Maar misschien is de laatste overbodig en het is het relaxter langer in Santa Catalina of Playa Venao te zitten. Of misschien wel heel ergens anders.

Met de bus is het een hele rit (voor mijn kinderen) naar Playa Venao of Santa Catalina. Heeft iemand hier tips of ideeen over? Is er misschien een leuke tussenstop om te overnachten zodat we de verwachte 7 uur reizen door midden kunnen breken? Dat geldt ook voor Van Bocas del Toro naar Panama-City.

Wat kan ik me voorstellen bij de nachtbus van Bocas del Toro naar Panama-City? Goed te slapen, stoelen verstelbaar ed?

Iemand de treinreis naar Colon gedaan en van daaruit Portobelo zelfstandig bezocht?

Verder zijn tips en opmerkingen over mijn route ook welkom!

Alvast bedankt!:zon02:

¡Hola Sinole!

Op dit moment verblijf ik in Panama City. De stad is erg mooi en er zijn zeker wat bezienswaardigheden waar je in mijn beleving geweest moet zijn. Het kanaal, Casco Viejo en Avenido Balboa. Voor de kids is het Ecologisch museum misschien ook wel leuk.

Wat ik hoor van toeristen hier in het hostel dat de (nacht)bussen prima te doen zijn. Ze zijn superdeluxe en sommigen hebben ook Wi-Fi aan boord, om maar aan te geven hoe luxe deze zijn.

Ik kan je verder niet veel zeggen over de route die je gaat maken. Wel zie ik Boquete niet in het rijtje staan. Is dit bewust gedaan? Boquete moet een zeer natuurrijke omgeving zijn. Het is ook al behoorlijk goed ingericht voor toerisme, met leuke eettentjes en hotelletjes. Dat is wat ik in elk geval heb gelezen.

Veel plezier en succes met je reis! Mocht je mijn reisverslag in Panamá willen volgen, ga naar www.marekvanbeek.com

Met grote Liefde,

Marek van Beek