trein nairobi mombassa

Hoi allen,

Ik had via via begrepen dat vanwege onveilige gebieden, de trein van nairobi naar mombassa niet meer rijdt. Weet iemand daar meer van?
Ook begreep ik dat enkele hotels in mombassa hierom zijn gesloten? Zijn er ook hotels gesloten in de buurt van Diani beach?

Met vriendelijke groet,
Nienke

Heb het gevraagd aan Richard van Lonely planet (woont in Nairobi) en hij heeft van de week nog mensen op de trein gezet.
Die rijd niet door onveilige gebieden trouwens. (athi plains-tsavo-coast province)

Updated info** SITE RAILWAYS**

ALs je eraan twijfelt bel je ze even :TELEFOONNUMMERS

hij staat nog geplant voor drie keer per week
soms vertrekt hij met enkele uren vertraging

als je nog genoeg geduld hebt ,kan je over het nieuwe traject

Veel hotels aan Diani Beach gaan tijdens het laagseizoen (vanaf de Pasen tot juli) dicht. In juli openen ze gewoon weer hoor :wink:

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

De hotels zijn niet gesloten wegens ‘onveilig’. Sommige hotels (en andere zaken) sluiten meestal tijdens deze periode. Degenen die langer gesloten blijven dan normaal doen dit omdat er zo goed als geen toeristen zijn, dankzij de negatieve reisadviezen. Veel hotels ed doen gewoon verder, maar in héél véél plaatsen gaat dit gepaard met een salary cut voor alle werknemers. Die salary cut variëert van 20 tot 50%. Wat heel veel en heel triestig is,maar iedereen blijft werken (including me) want er is momenteel geen andere optie op werk aan de kust.