Trein naar Chiang Mai, rondreis Isaan

Hallo allemaal, wij zijn van plan om in maart naar Thailand te gaan en willen dit keer met de (nacht)trein van Bangkok naar Chiang Mai gaan. Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel tips.
Het liefst gaan we met de nachttrein in een slaapcoupe. Is het verstandiger om alvast van te voren hier in NL treintickets te bestellen via internet of kan dat ook bijv. twee dagen van te voren in Bangkok zelf aan het loket. Of is er dan geen plaats meer ? Enig idee wat de prijzen zijn ?

Verder zou ik graag willen weten of je in Bangkok zelf een rondreis kan boeken van ongeveer 5 dagen richting Isaan of is het beter omdat hier te doen. Rondreis hier boeken is nogal duur, vandaar.

Alvast bedankt.

Slaapcoupé’s zijn er alleen in de eerste klas maar de tweede klas air conditioned is goed genoeg. Prijzen van een set van 2 stoelen tegenover elkaar (wordt op verzoek omgebouwd tot 2 bedden boven elkaar) is gemiddeld ruim Bt 800 pp enkele reis. De trein van 18:00 heeft in doorsnee de minste vertraging. Tip: reserveer stoelen (= bedden) in het midden van de trein, ver van de deuren, dat scheelt een hoop lawaai.

Hey, dank je voor de tip.
Ik ga hier zeker aan denken bij het reserveren.

Rondreis Isaan zou ik ter plaatse regelen, reisbureautjes genoeg in Bangkok.

Of je zou alvast eens kunnen kijken op www.greenwoodtravel.nl, een reisorganisatie in Thailand onder NL management.
Zij bieden ook een Isaan-tour aan: http://www.greenwoodtravel.nl/isaan_tochten.php

Of je huurt een auto en gaat zelf door de Isaan rijden… Persoonlijk vind ik de Isaan een geweldig deel van Thailand, dus ik kan het je zeker aanraden !