Volgend jaar, 11 januari, vertrek ik voor een half jaar richting Bangkok. Hier ga ik rondreizen in Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en misschien Zuid-China. Wie van jullie is er in dit halve jaar ook in de buurt? Leeftijd of geslacht maakt me niks uit. Misschien kunnen we een keertje ontmoeten of samen optrekken.
Ik ga in februari naar Thailand voor een duikvakantie van bijna drie weken. Wil daarna graag nog een aantal weken (om te beginnen en voor hoever mijn budget het toelaat) rondtrekken. Lijkt me veel leuker om dit te doen met in ieder geval iemand in de buurt met wie je ook ervaringen kan delen. Je moet toch ergens je enthousiame kwijt
Ben je al ver met alles regelen? Of ga je gewoon ongepland heen?
Ben benieuwd…
Ik ben ook van plan om een half jaar te blijven (met een zeer bescheiden budget). Hoe plan jij alles? Ik heb niet echt een plan behalve dat ik wel 4 keer ergens moet zijn op een bepaalde datum. Voor de rest ga ik gewoon en zie ik het wel.
Thailand is getroffen door een vloedgolf en de duikschool waar Mloes naar heen wilde bestaat niet meer.
De tweede ramp is dat velen in Thailand leven van de toeristen-industrie … dus ik vind het heel goed dat men gewoon doorgaat met op vakantie te gaan in Thailand, maar geen woord over die ramp in Uw bijdrage dd. 3 jan. 2004 …
Mi Scusi: dat vind ik toch een beetje vreemd of wist/weet U het gewoon niet?
nee, sorry, ik weet van de ramp. Een deel van mijn familie komt van Sumatra, een bekende is in Thailand omgekomen dus het is voor mij zelfs best wel dichtbij. Maar wat wil je dat ik over de ramp zeg? Iedereen weet daar toch alles al over?
Ik kan begrijpen dat het misschien een beetje raar overkomt, mijn bericht. Als ik het zelf nu teruglees lijkt het inderdaad net of het door iemand is geschreven die net uit zijn winterslaap komt!
Ik (studente, 22) wil begin april voor 2 maanden naar Thailand (en wellicht ook Laos/Cambodja) vertrekken.
Heb wel reiservaring in Australië, NZ en Europa maar nog niet in Azië, daarom vroeg ik me af of iemand rond dezelfde tijd vertrekt en zin heeft de eerste week ofzo samen de cultuurshock te beleven?
Als er iemand trouwens zijn LP wil doorverkopen, houd ik me ook aanbevolen…
Een beetje late reactie, en misschien voor velen van jullie ook helemaal niet belangrijk. Er is geen sprake van dat mijn duikschool is weggespoeld!!!
Die staat er nog netjes, en meer en deel van de informatie die hier binnekomt over riffen is net zo “onwaar”!
Wat een onzin om zulk soort onwaarheden en demotiverende berichten te plaatsen…
Ik ben van plan eind januari - begin februari 2006 voor onbepaalde tijd naar thailand te trekken en van daaruit verder te reizen. Het is nog allemaal een vaag plan dat stilaan vorm begint aan te nemen in men hoofd. Maar de periode van vertrek staat al vast.
Het is de eerste keer dat ik effectief ga rondtrekken, dus geen flauw benul wat er mij nog staat te wachten, en hoe ik me moet voorbereiden (dus alvast aan het beginnen). Ik heb wel ervaring in reizen in amerika en australië, en natuurlijk de gebruikelijke vakanties in europa.
Oja, ben een mens van het vrouwelijk geslacht, 29 jaar, Belgische
Als iemand het ziet zitten samen uit te zoeken hoe en wat en eventueel samen eerste maand(en) te trekken, kwestie van het allemaal niet zo akelig te maken zo in je eentje, let me know …