Hallo allemaal,
mijn naam is Emmie, ik ben 21 jaar oud (paar dagen nog xD). Ik woon in Donkerbroek, FR., en studeer International Tourism Management aan de Stenden Hogeschool in Leeuwarden.
Door de jaren heen heb ik al aardig wat afgereisd. Zomervakanties in de camper door Frankrijk, Italië en een flintertje Spanje, wintersport in Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk of Italië. De laatste paar jaren heb ik minder gereisd, maar wel verder: 2010 zijn we vijf weken naar Zuidoost Azië geweest, waar we alleen met openbaar vervoer hebben gereisd (Noord-Laos, Vietnam, Cambodja), in 2011 heb ik twee maanden als vrijwilliger in Namibië gewerkt, gevolgd door drie weken vakantie (zesduizend kilometer met de auto en bijna het hele land gezien… Zo voelt het in ieder geval), in 2012 met een groep medestudenten een weekje Porto en afgelopen jaar een midweek Berlijn met wat vrienden - en in mei een field trip met de studie naar Zuidwest Frankrijk.
Er staan nog wel meer ‘trips’ op mijn agenda, maar waar, wanneer en waarom (en waarvan) weet ik echt nog niet. Ooit hoop ik echter naar India te gaan, net als Nepal, Nieuw-Zeeland en terug naar Afrika. Eveneens hoop ik ooit naar Zuid-Amerika te gaan, en dan daadwerkelijk het zuiden ervan, maar dat heeft geen haast.
Reizen is inderdaad één van mijn passies, maar niet de enige. Ik hou van lezen (en schrijven) zowel in het Nederlands als het Engels, waar ik vloeiend in ben, en ooit hoop ik datzelfde te kunnen zeggen over mijn Frans. Ook houd ik van foto’s maken en ‘manipuleren’, gezellige samenkomsten met vrienden en paardrijden.
Ik hoop hier handige tips and tricks op te kunne pikken, evenals wat van mijn kennis delen, mocht er vraag naar zijn. Bovendien kan het geen kwaad om ‘like-minded’ mensen te leren kennen, zeker niet als ik later een baan in toerisme probeer te krijgen.