Transport op Palawan

hey iedereen

ik ben in de Filippijnen (Baguio) geraakt en ben hier nu al een maand bezig (stage)
we zouden graag met acht een reisje van een half weekje naar palawan gaan maar we hebben wat problemen met het transport op het eiland.
dingen die we echt willen zien is el nido! maar liefste zouden we ook graag in busuanga geraken! heeft iemand tips of dingen die we zeker moeten doen.

Laat ik beginnen te zeggen dat een halve week voor zowel El Nido als Busuanga veel te kort is. Ik kon op internet geen vluchten meer vinden tussen El Nido en Busuanga, Seair had in het verleden wel vluchten tussen beide plaatsen. Wel is er een paar keer per week een bootverbinding tusen beide plaatsen. Het vaarschema kun je vinden op www.elnidoboutiqueandartcafe.com en even klikken op Travelcenter,boten varen naarde plaats Coron op Busuanga eiland.Op deze site kun je ook zien wat er zoal te doen is in El Nido.Om in El Nido te komen is niet zo,n probleem denk ik , islandtransvoager heeft dagelijks vluchten vanaf Manila naar El Nido hun site is www.islandtransvoyager.com . Of als je liever eerst naar Busuanga gaat vanuit Manila vliegt Airphils, seair en cebupacific daarheen. Op het eiland Busuanga zou ik zeker naar het kayagang lake gaan ,er word beweerd dat het water hier het helderst ter wereld is ,of het waar is weet ik niet maar op het volgende filmpje is goed te zien dat het ongelooflijk helder is, Coron Palawan Experience - YouTube verder heb je in het noorden het Calauitpark zie www.calauitisland.com en op de site www.busuangapalawan.com kun je zien wat er nog meer te doen valt Ik heb in 2008 een paar maanden in Palawan geweest mijn fotos staan op http://korikonginpalawan.reismee.nl Jammer dat je zo kort daar bent anders zou je met de tao-expeditie meekunnen gaan dat is een reis met een traditioneel filippijnse boot die van Busuanga naar El-Nido vaart en terug en onderweg bij vele mooie plekjes stopt zie www.taophilippines.com Verder is de ondergrondse rivier bij Sabang ook de moeite waard van een bezoek , maar dat ga je niet redden in een halve week om daar ook nog heen te gaan www.puerto-undergroundriver.com Veel plezier toegewenst in Palawan.