Hallo, mijn vriend en ik reizen op 3 oktober naar Sumatra en komen aan op vliegveld Kuala Namu bij Medan. Wij willen vandaar direct door naar onze accommodatie On the Rocks in Bukit Lawang. De accomodatie biedt aan om ons op te komen halen vanaf het vliegveld voor 650.000 IDR. We vinden het wel prettig om na zo’n lange vlucht per auto naar onze bestemming te gaan, maar ik heb geen idee of dit bedrag acceptabel is voor deze afstand. Weet iemand dit? Is het wellicht goedkoper om een taxi te nemen vanaf het vliegveld naar de accommodatie?
Bedankt voor de informatie!
Maaike
Het is een rit van ongeveer 4 uur. Aan jullie de keus of het je het geld waard is.
Alternatief is om een taxi naar het busstation te nemen en per bus/minibus verder te reizen. Of een nacht in een hotel te gaan zitten en dan verder te gaan (dat laatste is meer mijn ding na een lange vlucht).
Hallo Jenny, dank je voor je antwoord. Weet je ook wat de prijzen zijn van de taxi’s daar? Denk je dat het goedkoper is om op het vliegveld een taxi te nemen naar Bukit Lawang?
Het verbaast me keer op keer weer hoe snel prijzen, met name voor vervoer, stijgen in Indonesie. Ik durf daarom niet te zeggen of het op het vliegveld goedkoper of duurder zal zijn.
Dank je Jenny, gaan de prijzen zo hard dan?
Is er misschien iemand anders die weet wat het kost om per taxi of minibus van het nieuwe vliegveld bij Medan naar Bukit Lawang te reizen?
En kun je rechtstreeks of moet je perse via Medan of Binjai reizen?