Van Bukit Lawang naar Tobameer

Hallo,

Wij zijn van plan om half april van dit jaar naar Sumatra te gaan voor 7 a 10 dagen (daarna reizen we door naar oa Java). De eerste 4 dagen wil ik doorbrengen in Bukit Lawang en daar oa een jungle trek van twee dagen te doen. Daarna leek het mij leuk om door te reizen naar het Tobameer. Nou vraag ik mij af wat de makkelijkste/snelste manier van vervoer is tussen Bukit Lawang en het Tobameer? Het is lastig hier goede informatie over te vinden dus ik hoop dat iemand hier op dit forum deze reis recentelijk nog heeft gedaan en mij kan helpen. Is dit te doen met openbaar vervoer of is het misschien sneller en relaxter om een chauffeur te regelen? Ik had gelezen dat het openbaar vervoer meerdere overstappen met zich meebrengt en dat je er wel eens 10 tot 12 uur over kan doen. Nou is dat niet altijd een probleem, maar gezien de korte tijd die we hebben, wil ik liever niet onnodig veel tijd in een bus doorbrengen. Vandaar dat ik dacht dat een auto met chauffeur wel wat relaxter en sneller (?) zijn, maar wat zijn daar dan de kosten van? Vragen vragen vragen…ik ga hard duimen dat iemand ze kan beantwoorden! Alvast enorm bedankt!

Je kan overal in Bukit Lawang een gedeelde taxi boeken. Ik geloof dat deze tegenwoordig 200.000 rupee kost. Vertrekt rond 8.30 in BL en je zal eind van de middag op Tuk Tuk aankomen. Een prive taxi kan ook maar zal erg duur zijn.

Hoi Sigrid, dank je wel voor je reactie. Nog even wat vragen voor de verduidelijking: met hoeveel personen deel je zo’n taxi? En moet je je medereizigers, met wie je de taxi wilt delen, zelf zien te vinden of regelt de taxi-chauffeur dat? Alvast bedankt voor je hulp!