kent iemand een chauffeur/gids die ons kan ophalen van Medan naar Bukit Lawang?

Hoi,
Mijn vriend en ik willen (wegens tijdsgebrek) met een chauffeur/ gids van het vliegveld medan naar Bukit Lawang gebracht worden. Omdat ik eigenlijk nog helemaal niet weet hoe zoiets gaat vroeg ik me af of iemand een adresje heeft en of dat van te voren hier in ned geboekt moet worden. Zoja, hoort zon gids/chauffeur dan bij een hotel in Bukit Lawang en ben je dan verplicht om daar te slapen? Of zijn het een soort taxichauffeurs die daar staan te wachten?

Het beste is om de trip naar Bukit Lawang te laten regelen door DIT betrouwbare reisbureau. Zij regelen de auto met chauffeur, een hotel (meestal Eco Lodge), een gids, de toegang tot het Leuser park en de terugreis.

Bedankt voor je snelle reactie, ik ga gelijk even kijken. Ik ben echt blij met dit forum, het is best wel lastig om dit soort dingen te weten als je nog nooit zo’n reis heb gemaakt :thumbsup: thanks!

Beste ,ben net terug van Sumatra , ik ben in Medan naar JJ geusthouse geweest en die hadden de beste prijs voor een taxi naar daar 70 000 rup/pp . En zonder probleem vertrek rond 12:00u !

Hoi! leuk,hoe heb je het gehad? Ik ben echt zo benieuwd naar sumatra, leef er echt naar toe :smiley: Dat is volgens mij idd niet zo duur, maar kan je dan ook alleen een taxi nemen of is het de bedoeling dat je daar dan ook gelijk slaapt? Dit is nml steeds iets waar ik tegenaan loop :wink: Wij willen slaapplekken enz liever daar regelen, dat vinden wij leuker…

Set87 ,Je zal zien als je een taxi neemt naar BU.LA. dan wordt je gedropt bij een Hotel wat iets duurder blijkt te zijn .Daar staan al verschillende gidsen te wachten om je de weg te wijzen en om je naar een verblijf plaats te leiden . Hier heb je natuurlijk de keuze of je het neemt of niet ,er zijn er meer dan genoeg ter plaatse .Wij hadden eco-lodge Bukit Lawang genomen ,is er fijn , dicht bij de rivier . één tip laat je niet in doekjes doen door de gidsen !
Amuseer je !

Dit wilde ik nog kwijt : Betaal nooit meer dan 80 000 rup van Medan naar BU.LA. inclusief bagage !

Je kan ook een becak van de luchthaven naar Taxi Paradep nemen en daar een shuttle naar jouw bestemming. Maar waarom Bukit Lawang, dat is semi-wildlife! Dat is net een zoo, Oerang-utans worden gevoederd en de ‘jungle’ is een rubberplantage. Als je diversiteit en echte wildlife wil: http://www.jungletrekkingsumatra.org/
Sarah Jane on the road: Sarah Jane in the Jungle

S J Y, Dit is zeker mogelijk ,het probleem is wel als je met de bus gaat naar B L ,dat deze vol zitten in slechte staat zijn en de wegen op het laatste in zeer slechte staat zijn en je lang onder weg bent ,maar het is mogelijk .
Als er nog vragen zijn ,laat het maar weten !

Dat is nu eenmaal Sumatra! Weinig luxe, traag leven en vollenbak genieten!

zeker weten ,Sumatra is ook echt mijn ding !

Ik ben inmiddels terug en ik heb mn taxi rit gevonden haha, taxis stonden idd voor maar er kon haast niet onderhandeld worden. We hebben een uur gediscussieerd en hebben natuurlijk ook de ‘‘ík loop weg en pak de bus’’ methode toegepast . Alsnog hebben we 400 000 moeten betalen. Wel een tip voor de volgende vakantiegangers:De taxichaufeurs hebben contact met de gidsen in Bukit Lawang. Ze staan je op te wachten en nemen je mee naar de jungle lodge, laat je niet opjagen, ga zelf een stuk rechtdoor over de brug en loop daarna weer naar de overkant, er zijn zo zat leuke guesthouses en gidsen!(waarvoor je minder betaald) :wink: