Chauffeur Sumatra

Hallo,

Wellicht is deze vraag al eerder gesteld…maar ik vroeg me af of iemand een chauffeur weet voor Sumatra (adres/telefoonnummer). Van Medan (vliegveld) naar Bukit Lawang, Berastagi, Tobameer en weer naar Medan.

Gr. Nancy

Kijk eens HIER , ik heb bij dit reisbureau tweemaal een auto met chauffeur geboekt en tot volle tevredenheid. Goede chauffeur en bijna nieuwe auto. De prijs is betaalbaar en ik kreeg steeds een koelbox mee voor de hapjes :eten: en drankjes :bier:.

2 likes

Ik ben de directeur van een weeshuis in Sumatra en onze manager werkt ook als chauffeur/gids. Ik ken hem sinds 10 jaren en hij is een hele attente chauffeur en zeer betrouwbaar. Als je interesse heb dan zal ik kontakt met hem nemen.

1 like

Hoi Sylvie!

bedankt voor je reactie en je aanbod! Ik heb al een chauffeur geregeld inmiddels :slight_smile:

Laat je na afloop even weten hoe het was, eventueel met contactgegevens van de chauffeur? Dan hebben anderen er ook wat aan.

ok dan rest mij je een goede reis te wensen en geniet!!!

Sylvie, dank je wel!!

Jenny, volgens mij ben jij hier de Indonesie expert, ik zie bij elk topic een reactie staan :wink: Maar ik zal na afloop mijn ervaringen en gegevens delen, ik vertrek pas in maart, dus het kan nog even duren.

Ik reis in Indonesië zelden met chauffeur, ik kan daarom geen aanbevelingen doen. Des te leuker dus wanneer anderen mij aanvullen :slight_smile:

Goede reis!

Dank je wel!! Hoe reis jij dan? Met openbaar vervoer? Ik ben wel van plan om op Java veel met de trein te doen. Heb gehoord dat dat heel gemakkelijk te regelen is. Sumatra heb ik bewust gekozen voor een chauffeur omdat me dat het makkelijkst lijkt (minder toeristisch en lastiger zelf te bereizen?)

Ik heb op Sumatra inderdaad alles met het OV gedaan. Met de ferrie van Bandah Aceh naar Pulau Weh. Met een bus van Bandah Aceh naar Bireue, en toen met een minibus/travel naar Takengon en Ketambe. Vanuit Ketambe per bemo naar Berastagi. Daarvandaan per bus, bemo en boot naar Samosir. Daar met name per bemo gereisd (en veel gelopen). Per travel van Samosir naar Bukit Lawang gereisd, en toen per ojek en bemo naar Medan.

Best veel verschillende vervoersmiddelen als ik het zo teruglees :slight_smile: Zie m’n website voor meer informatie.