Hallo! Wij willen in april aanvliegen op Medan en vragen ons af of we daar ter plekke snel een auto met chauffeur kunnen regelen voor een aantal dagen. Is er op het vliegveld van Medan misschien een reisbureau dat meteen een privéchauffeur/auto voor ons kan regelen? Of komen er sowieso al chauffeurs op ons af die ons hun diensten aanbieden? Zo ja, hoe weet je of die betrouwbaar zijn? En heeft iemand enig idee hoeveel we ter plekke kwijt zullen zijn aan een chauffeur/gids voor een reis van ca. 8-9 dagen van Medan naar Pedang? Alvast bedankt voor de reacties.
Hoi Vicike,
Wij gaan eind maart naar Sumatra en starten ook in Medan en willen ook rondreizen. Wij zijn in kontakt met een guesthouse in Medan waar ze ook een auto met chauffeur hebben. Moet je maar even kijken op www.guesthousemedan.com
Wanneer ga je en heb je al een ticket geboekt?
Groetjes, Ronad
Dankjewel voor de reactie en de tip, Ronad! Wij hebben een vliegticket naar Medan geboekt voor de derde week van april en 4 weken later gaan we terug vanaf Denpasar. We denken er inmiddels aan om vanuit Medan meteen door te reizen naar Bukit Lawang, een overnachting in Medan slaan we liever over en zo besparen we weer wat tijd. Ik heb de indruk dat de kortere afstanden nog makkelijk met het openbaar vervoer te overbruggen zijn. Het traject Prapat - Bukittinggi doen we het liefst met een auto met chauffeur - en eventueel over 2 dagen verdeeld, want de verhalen die je daarover leest schrikken nogal af (bijv. nu ook de reactie van Heleen op het andere topic). Vraag is of we dan in Prapat een chauffeur kunnen regelen. Heleen, weet jij dat misschien?
Ronad, hoe lang blijf je op Sumatra? Willen jullie alles met een auto+chauffeur afleggen of ook stukken met het openbaar vervoer?
Hoi Vicike,
Wij vertrekken op 25 maart en gaan op 20 april via Jakarta weer terug. We weten nog niet hoe lang we op Sumatra blijven, hangt er vanaf hoe we het daar ervaren. Evt willen we nog bovenin Java blijven en misschien met de trein naar Surabaya. Schijnt een erg mooie rit te zijn. Twee jaar geleden zijn we in Yogjakarta gestart en hebben daar in de omgeving een tijdje doorgebracht en toen met een busje naar Bromo en toen met de pont over naar Bali. Maar het kan natuurlijk allemaal anders lopen. We weten nog niet of we alles met auto en chauffeur gaan doen. Maar waarschijnlijk wel van Prapat naar Bukittingi en dan ook in twee etappes. Wie weet waar we onderweg nog terecht komen. Met de bus lijkt me gezien alle verhalen geen goed idee.
Wij willen wel een paar dagen in Medan blijven, want we willen graag de plekken opzoeken waar mijn ouders vroeger gewoond hebben. Ook willen we proberen om wat familie te vinden. Daarna gaan we ook naar Bukittingi en dan zakken we af naar het Tobameer.
Wanneer vertrek jij precies? Misschien kan ik nog wat ervaringen doormailen.
Wij vertrekken op 22 april, dus dan zijn jullie als het goed is alweer terug. Het lijkt me zeker leuk en handig om nog tips van je te krijgen. Ik neem aan dat jullie, ondanks de aardbeving van vandaag, toch gewoon gaan. Het is voor ons de eerste keer dat we naar Indonesië gaan, dus je eerdere ervaringen op Java en Bali komen vast ook nog wel van pas. Dat wordt waarschijnlijk dan wel erg off-topic, dus het is misschien handiger om een privémail te sturen. Groetjes!
Hoi Vicike,
Ik heb je vorige week al een mailtje gestuurd. Nog geen reactie van jou. Als ik je nog op de hoogte moet houden heb ik toch een e-mail adres nodig.
Groetjes, Ronad
Hallo Ronad en Vicike,
Ik kwam een mooie site tegen over het Maninjaumeer in de buurt van Bukittingi http://www.maninjau.nl/. Dat zag er allemaal veelbelovend uit.
Als ik zo als jullie vrij over Sumatra kon reizen zou ik daar zeker gaan kijken.
Marina
Hallo Marifran,
Het Maninjaumeer stond ook op ons verlanglijstje. Heb ook bij anderen gelezen dat dit meer nog mooier is dan Lake Toba.
Ik heb de door jouw doorgegeven site gelezen, zag er inderdaad goed uit.
Wie weet zitten we over een paar weekjes aan het meer.
In ieder geval bedankt voor de info.
Laat onze ervaringen wel weten als we terug komen.
Nog een kleine veertien dagen en dan is het zover. Gisteravond nog een reportage van Bukit Lawang gezien, hopen dat wij ook zoveel geluk hebben om de orang oetans te zien.
Groetjes, Ronad.
Hoi Marifran, dankjewel voor de link. Het ziet er allemaal prachtig uit met ook nog eens handige praktische tips! Wij hadden Minanjau ook al in onze planning staan, maar dan voor maximaal een dag. Helaas hebben we niet genoeg tijd om op elke plek lang(er) blijven. Jammer, want het lijkt me goed toeven bij het Minanjau-meer…maar ik ga er zeker even van genieten .