We zijn van plan vanuit Cuiaba over de Transpantaneira met een huurauto naar de Pantanal te rijden. Ik heb ergens gelezen dat dit niet zomaar kan, alleen wanneer je dit via een bureau boekt. Wie kan ons hier iets meer over vertellen?
Ik begrijp niet wat het nut is om de transpantaneira af te rijden in een huurauto.
Uiteraard kan je dat doen maar het zal je wel wat kosten. Eerst en vooral de huurauto en dan het verblijf in één of andere pousada langs deze weg. Deze kennen de prijzen ook. En dat alles in de hoop om iets op te vangen langs de weg.
Dan kan je veel beter het geld besteden om iets te zien en te beleven dieper in de Pantanal.
Ik bezocht vele malen de Pantanal in de zuidelijke streek, vanuit Campo Grande. Altijd met plaatselijke vrienden die er woonden. Kijk op: www.bloggen.be/erico
Vanuit Campo Grande kan je veel gemakkelijker (en vooral veel goedkoper) met een lijnbus naar de Pantanalstreek rijden om daar ter plaatse tochten te ondernemen met één of andere operator of vanuit één of andere pousada of fazenda.
Gooi jouw geld niet weg aub.
Voor meer info, mail me via mijn webblog.
Veel geluk
Eric,
Ben je hier nog actief in Brazilië ?
Ik probeer zo’n beetje bij te houden waar onze nederlandstalige medeburgers zitten ![]()
Tropische groet uit Salvador
Hallo Ixke,
Ik woonde en werkte jaren geleden in Brazilië nl in Sao Paulo.
Ik woon nu al geruime tijd in België.
Toen ik daar nog woonde ben ik vele malen naar de (zuidelijke) Pantanal geweest. Mijn Braziliaanse vriend bezat daar een wondermooie fazenda, niet te groot maar oneindig mooi.
Ik ben er later ook nog enkele malen terug geweest en daarom kan ik sommige geïnteresseerden verder helpen met nuttige info uit de zuidelijke Pantanal.
De laatste 10 jaar doe ik vooral verre tochten (type expeditie) in het Amazonewoud. Vooral omdat het toerisme in de Pantanal fel is toegenomen. In het Amazonewoud zie je niet zoveel dieren en vogels maar die oneindigheid van die streek spreekt me vooral aan. Daarenboven heb ik na zeer lang zoeken de juiste personen gevonden die mij in deze streek vergezellen en die eerlijk zijn op alle gebied. Dit laatste is in Brazilië niet zo eenvoudig te vinden.
Zij (zowel buitenlanders als zij die in Brazilië zelf wonen) die ook zouden geïnteresseerd zijn in een verre tocht in het Amazonewoud en dan ver van het toeristische Manaus, kunnen altijd contact opnemen zodat ik kan aangeven hoe en waar mijn vrienden te vinden. Ik kan deze dan ook van de komst verwittigen want het zou je maar overkomen dat je daar aankomt en dat zij juist voor een tiental dagen vertrokken zijn.
De meeste foto’s op mijn webblog zijn dan ook op zulke Amazonetochten genomen.
Het ga je goed daar in het mooie Salvador de Bahia, één van de mooiste plaatsen van Brazilië.
Groeten
Eric
Mooi Eric !
Ik ben ervan overtuigd dat je via deze wel enkele lezers over de brug zult krijgen met informatie-honger.
Alvast bedankt voor je informatie.
Als je in de toekomst hier in Salvador zou passeren altijd welkom voor een babbel tussen pot en pint :zon02:
Tropische groet
Ixke