Transmongolië + Laos/Cambodja/Vietnam

Hallo,
Ik wil in januari volgend jaar beginnen met de Transmongolië Express en verder naar Laos, Cambodja en Vietnam. Ik weet uiteraard dat het dan erg koud is in Rusland. Verder wil ik tijdens de reis uitstappen in Irkutsk en Ulaan Baatar. Heeft iemand dit eerder gedaan in deze periode en is het te doen?
Ik heb in totaal ongeveer 2,5 maand de tijd voor het hele stuk, waarvan ik ongeveer 2 weken aan de treinreis wil besteden. Heeft iemand tips voor wat ik kan of moet zien in deze landen? En vanuit waar is het 't handigst om door te vliegen naar Australie? Alvast heel erg bedankt voor de tips en de moeite!

Groeten Baukje

Wil je 2 maanden besteden aan de treinreis, en dan 2 weken aan Laos, Cambodja en Vietnam? Dat laatste is echt veel en veel te kort! Ik zou minstens 2 maanden voor die 3 landen uittrekken, en als het enigszins kan zelfs meer.

Ik heb geen ervaring met de TME in de winter, ik heb de trip zelf in de zomer gedaan. Ik ben gestopt in St. Petersburg (geen TME natuurlijk ;), Moskou, Krasnoyarsk en het Baikalmeer. Overal ben ik een aantal nachten gebleven, maar zeker geen maanden. Daar is Rusland me ook net iets te duur voor. In Mongolie ben ik wel een maand geweest, Mongolie is een echte aanrader. Voordeel van de zomer is dat je kan kamperen in de woestijn, en dat je half juli naar het Nadaam Festival kan.

Sorry als ik het onduidelijk geformuleerd heb, maar ik zei: ik heb in totaal ongeveer 2,5 maand de tijd voor het hele stuk, waarvan ik ongeveer 2 weken aan de treinreis wil besteden. Dus 2mnd voor Laos/Cambodja/Vietnam. Maar thanks voor je tips. Zat jij in Irkutsk toen je bij het Baikalmeer zat?

Sorry, ik las verkeerd :wink:

Ik heb zowel aan het meer zelf als in Irkuts overnacht. Ook heb ik het openluchtmuseum van de stad bezocht. Zeker een aanrader. Bij deze mijn reisverslag van de TME: IkReis - Transmogolië Express. (De andere landen zijn ook op mijn site te vinden.)

Geeft niet :wink: