Transfer vanaf Colombo naar Induruwa, alleenreizende rouw

Hallo Allen,

In juli ga ik 3 weken naar SL om een ayurveda kuur te doen. De keuze voor deze reis heeft meer met de kuur te maken en minder met SL.
Maar aangezien ik daar toch ben, zal ik natuurlijk kijken of ik ook iets kan ondernemen naast de kuren.
Weet iemand of je ter plekke / in de omgeving een betrouwbare chauffeur kan regelen voor een dagje uit?

Ik ga alleen en lees daar toch verschillende berichten over. Ik verwacht zelf dat ik veel in het resort ben ivm doel van de reis, maar ik wil natuurlijk ook niet dat me iets overkomt. Ik ben gelukkig niet bang aangelegd en een man zou eigenlijk niet moeten durven iets in zijn hoofd te halen…

Nu wil ik graag zelf een transfer regelen vanaf het vliegveld, omdat het reisbureau een prijs vraagt van 125 euro (wel heen en terug). Dit lijkt mij veel te veel voor SL, maar ik kan er natuurlijk naast zitten. Dus mijn vraag is:

Kan ik op het vliegveld een transfer regelen als ik aankom?
Wat zijn de kosten en hoe zit het met de veiligheid aangezien ik alleen ben.
Wat raden jullie aan?

Weet iemand wat over dit visserdorpje? Ik verblijf op het resort Oruwa Ayurvedic (eerder AIDA Induruwa) en daar is een prove strand zodat ik in ieder geval niet lastig gevallen wordt door beachgigolo’s :biggrin:.
Iemand bekend met deze omgeving? Het strand is schoon en kan er echt in de zee worden gezwommen (geen riool oid)? Iemand tips?

Ik hoop een reactie!

Vriendelijke groet,
Sandra

1 like

De 125 euro is niet echt heel slecht, normaal verwacht ik rond de $ 40,-- voor een enkele reis met taxi/privéchauffeur. Voor die 125 euro heb je het in elk geval geregeld en wordt je opgepikt en afgeleverd en weer opgehaald. Zelf dat ter plekke regelen kan, maar is na de vlucht niet echt relax. Dan kom je echt gestresseerd aan in de Ayurvedic Hideaway.

Beachgigolo’s nee, niet in Induruwa. Wij zijn er zelf geweest om onderkomens te controleren en het is inderdaad een dorpje aan het strand wat doorloopt in het binnenland, met een station. Het binnenland vonden we wel mooi daar, maar uiteraard wonen er nog veel mensen.

Strand is normaal gesproken schoon en zwemmen kan mogelijk zijn. Laat je goed voorlichten want er kan echt veel stroming zijn, terwijl soms het echt een kalme zee is.

Veiligheid, geen probleem in Induruwa. Over het algemeen niet in SL. Als je de (minderjarige?) russische meisjes in bikini om twaalf uur 's nachts nog ziet rondlopen in de toeristisch plekken zoals Hikkaduwa waar wel veel “vreemd” volk rondloopt. Maar goed, doe gewoon hetzelfde als in NL, niet met vreemde mannen meegaan, wordt niet heel dronken, let op je drankje, niet in donkere straatjes lopen etc.

Er zijn verschillende mooie tempelcomplexen in de buurt en natuurlijk Sigharaja rainforest. Eventueel uiteraard ook verdere tripjes naar Galle (Nederlandse vestingstad) etc.

Wij kennen dit hotel/spa met de Duitse eigenaars nog niet. Wellicht dat je ons na je bezoek een mailtje wil doen over je ervaringen?

Hallo Marjolijn,

Hartelijk dank voor je antwoorden en tips. Daar schiet ik zeker iets mee op.
Dan zal ik de transfer alsnog via het reisbureau regelen, al is dit als ik van jouw prijs uitga, zeker 40 euro duurder.
Ik kan het momenteel zelf ook niet veel goedkoper vinden via internet.

Ik zal een mail sturen over Oruwa Aryuvedic Hideaway. Er zijn momenteel idd weinig recensies te vinden, een paar op facebook en die zijn wel heel veelbelovend. Maar het blijft een gok natuurlijk. Ik was zelf niet op de hoogte dat het resort Duitse eigenaars heeft, ik kon dit nergens terugvinden.
Ik weet alleen dat het een zusterresort is van AIDA in Bentota waar ik eventueel ook heen kan met een gratis shuttle.

Hartelijke groet,
Sandra Rechards