paar vragen over vervoer en wat te doen voor wij gaan Sri Lanka gaan over twee maandjes

Hallo allemaal,

over twee maandjes gaan mijn vriend en ik naar Sri Lanka op vakantie. We gaan daar met de trein naar Ella, na drie dagen daar door naar Yala national park. Na twee nachtjes daar een dikke week naar Arugam Bay. Daarna voor zes dagen naar de Malediven, naar Rasdu.
Ik heb al een hoop gelezen en bijna alles is geregeld.
Toch heb ik nog een paar vraagjes waar ik maar niet achter kom. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

1. Is het aan te raden om van tevoren een transfer via je hotel te regelen of is het goedkoper om ter plekke een taxi te regelen? Zo hebben we vervoer nodig van Ella naar Yala national park, van Yala national park naar Arugam Bay en vervolgens van Arugam bay naar Colombo.

2. Wat zijn leuke excursies of tours die je kunt doen vanuit Arugam bay? Ella gaan we dus al heen en Yala national park ook.

3. Aan welke prijs moet ik denken als ik een duik of snorkel excursie wil doen op de Malediven (rasdu)?

4. Is het aan te raden om zelf snorkelspullen mee te nemen of is dit voor een redelijke prijs te huren op de Malediven (Rasdu)?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Hoi hoi,

1. Gewoon offerte aanvragen en vergelijken. Voor 1-way transfers reken je op ongeveer Rs 75/km omdat de wagen leeg terug moet. Als hotel veel meer dan dit vraagt negeren en ter plekke, bijv. via tuktuks, regelen.

2. Pottuvil lagune-boottocht is leuk, dichtbij zonsopgang of -ondergang. En er zijn een paar oude tempels in de buurt.

3. en 4. Sorry, hopelijk meldt zich een Malledieven-expert ;-).

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi,

Op internet zijn de volgende informatie en prijzen te vinden voor Rasdu:

http://www.rasdhoodivers.com/

Treinreis natuurlijk van Ella naar kandy mooiste van de wereld. Galle dutchfort erg leuk doorheen te wandelen.
Yala nationaal park als tip in de morgen heel vroeg het park in voor de luipaard te zien. Verder hebben wij steeds lekker de bus gepakt naar mirissa bv is allemaal goed te doen . Snorkelen maladiven weet ik zo niet wel dat de prijzen er wel hoger liggen als sri lanka.
Sri lanka is ook zeker niet goedkoop .

Sri lanka is ook zeker niet goedkoop .

Mmm, prima dat je dit zegt, maar graag onderbouwing. Wij komen 2 keer per jaar in SL en de prijzen zijn en op geen enkele manier te vergelijken met de Maladiven.

Gr. Taco

Mijn onderbouwing is indonesie Cambodja en vietnam echt spotgoedkoop en daarbij sl best aan de prijs .
Bedankt voor je aanbod kandy superlief maar wij gaan niet meer naar sl onze volgende reis is indonesie,
Snap echt je liefde voor dit land hebben wij voor indonesie.