aanstaande zaterdag 11 september vlieg ik naar Bodrum met Onur Air. Ik heb echter alleen een ticket, waar dus geen transfer bij zit. Ik moet dus ter plekke nog van de luchthaven naar Gumbet zien te komen. Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die aankomende zaterdag met ditzelfde probleem zitten en waarmee ik eventueel een taxi kan delen, een taxi alleen is nl. vrij prijzig. Ook alle informatie over busverbindingen van de luchthaven naar Bodrum/Gumbet is welkom! Dus heb je tips/ideeen, zou er heel blij mee zijn.
Wij vliegen ook de 11e naar Bodrum ,maar dan met Martinair,zie het item “vliegen op 11 September” van mij.
Op jouw vraag voor vervoer naar Gumbet, kan ik je het advies geven ,mits je niemand anders treft natuurlijk, neem de dolmus bus.
Dit is het goedkoopste vervoers middel in Turkije.
In welk hotel/app. verblijf jij ?
In ieder geval wensen we je een hele fijne vakantie toe.
Heb ik wel aan gedacht maar ik weet niet of de dolmus ook van en naar de luchthaven rijdt, heb er nooit op gelet. Bovendien vraag ik me af of m’n koffer er wel in past. Maar wie weet is het een optie. Jullie ook een fijne vakantie! B)
er schijnt inderdaad een luchthavenbus te rijden naar Bodrum, die je dan weer afzet bij het busstation aldaar. Weet alleen niet hoe regelmatig die bus rijdt. Vtaag me ook af of het mogelijk is om in een van de vele bussen van reisorganisaties mee te rijden tot aan Bodrum of Gumbet. Met een tientje voor de chauffeur moet je een eind kunnen komen, maar wie weet heeft iemand dat al weleens geprobeerd?
Ik was op 27 juli naar Bodrum en had ook geen transfer. Mijn man zou mijn komen halen met een vriendin, maar later bleek dus dat zij geen auto had kunnen vinden en is hij met de taxi gekomen vanuit Gumbet en dat was 60 miljoen, 36,- euro.
Er is wel een havas bus die vanaf het vliegveld naar Bodrum otogar rijdt, maar die komt niet frequent, maar een paar keer per dag.
De dolmus rijdt niet naar het vliegveld. Dus er zijn maar 2 oplossingen, of je regelt zelf dat iemand je komt halen of je pakt een taxi die erg duur is, wij kregen die voor 60 miljoen, maar omdat mijn man er bij was en onder handeld heeft.
Met de Nederlandse transfer mag je niet mee, omdat je alleen een ticket hebt.
Hoi Nieke,
Ik heb gisteren nog voor je zitten zoeken maar het kwam er niet echt van om nu een goede oplossing te geven. Maar mocht er op het vliegveld echt geen dolmusbusje zijn naar Bodrum, neem dan een taxi naar het dichtsbij zijnde plaatsje, en neem van hier af het busje. Ik zeg je het eerlijk ik weet zo ook niet of dolmusbusjes geweert worden op de luchthaven ,maar als je een taxi neemt,hier een gouden tip ,vraag van te voren wat het kost. Stel hij zegt het is 10 miljoen lira’s, zeg je meteen voor 9 mag je rijden…, vaak loopt de meter ver boven de 10 uit en je hebt dan wel een dail gesloten voor 9, dus niet meer… Het is dan ook wel raadzaam oom ook gepast te kunnen betalen. wij hebben vorig jaar hier meerdere miljoenen mee gespaart.
Nieke veel succes, en uh hoe laat vlieg je? en waar verblijf je in gumbet ?
Nieke plaats a.u.b.ff een oproepje op de site die ik hier geopend heb onder de naam “vliegen op 11 September…”,misschien kijken daar mensen die een auto huren en nog een plekje voor jou over hebben.
Ja tis inderdaad zeer merkwaardig dat jouw berichten elke keer verdwijnen… Maar ga het wel proberen hoor, brutaal mens heeft de halve wereld. Ben benieuwd hoe lang je laatste bericht er zal blijven staan.
Zoals Ayse al zei, neem gewoon de Havas bus naar de centrale busstation in Bodrum, kost maar 15 miljoen, bijna 10 euro. Een taxi zal je al gauw 30 tot 35 euro kosten.
Vraag als je geland bent gewoon naar de havas busjes, maar als ik in jouw plaats was zou ik gewoon de reisbureau binnenlopen waar je je ticket gehaald hebt en 15 euro betalen voor een transfer. Gaat tot aan de deur van je hotel en het is zelfs goedkoper dan de Havas bus, want je moet uiteindelijk nog van het station naar je hotel toe.
Wanneer je ticket van het internet komt loop gewoon een turks reisbureau binnen en probeer transfer vanaf daar te regelen.
Ik ben ook een keer met alleen een ticket gegaan en heb toen gevraagd aan een reisorganisatie of ik mee kon rijden en ze me bij het busstation Bodrum er uit willen zetten. Dat was toen prima. De chauffeur tien euro ofzo en iedereen is weer blij.
Ik heb geprobeerd een transfer te regelen via verschillende reisbureaus maar dat schijnt allemaal heel moeilijk te zijn en niet te kunnen… maar als je een tip hebt qua reisbureaus die niet zo moeilijk doen dan hoor ik het graag! Ik wilde inderdaad de havasbus nemen naar Bodrum en vandaar weer de bus naar Gumbet. Maar ik weet niet of die havasbus een beetje frequent rijdt, ik kom gelukkig wel gewoon 's middags aan.
Kijk Doetgen, dat zijn bemoedigende woorden want dat ben ik zeker van plan te proberen!! Kan die chauffeur toch weinig boeien, als hij zijn tien euro maar binnen heeft. En als de een niet wil, staan er nog vijf andere bussen.
Ik zou nog even laten weten hoe ik er uiteindelijk gekomen ben. Met de tranferbus! Was helemaal niet moeilijk, ik heb gewoon een aantal mensen aangesproken en binnen twee minuten was het geregeld. Het koste me 15 euro, maar werd wel netjes voor de deur van mijn verblijf afgezet en men ging pas weg nadat ik was ingecheckt, gewoon om er zeker van te zijn dat ik veilig op m’n plekkie was. Dus tip voor een ieder; heb je geen vervoer pak dan zeker geen taxi maar vraag even rond bij de bussen en het komt zeker goed! :rolleyes: