trans mongolie express

wie heeft ervaring met de trein reis van moskou naar peking
wat wel en wat niet te doen en ervaring met reisorganisaties
het gaat om het voorjaar van 2015 alle info is zeer welkom

Als je hier zoekt op TME is er toch wel voldoende te vinden?

er is ook best wel wat te vinden
maar ervaringen van anderen zijn vaak niet commercieel

Wat ik met dit soort vragen vaak doe is, verhalen van reizigers bekijken op sites als waarbenjij.nu
Vaak staan daar ook leuke/goede ervaringen.

Ik heb goede ervaringen met Tiara tours. Moet er alleen bij zeggen dat ik van Beijing naar Moskou ben gereisd en niet andersom :wink:

Bij deze mijn reisverslag: IkReis - Transmogoliƫ Express

Bedankt we zetten alles op een rijtje

Treinreiswinkel.nl kan je nog niet vertellen hoe de reis is want ga em zelf pas aanstaande september maken.

Via Wereldwijzer app

1 like

Ollie graag hoor ik van je na je reis ben heel benieuwd

Ollie zijn heel benieuwd hopen na je reis van je te horen

Ik ben afgelopen september van moskou naar beijing gereisd. Had geboekt bij baobab maar die ging een week voor dat wij zouden vertrekken over de kop. uiteindelijk heeft Mevo reizen ( kleine reisorganisatie in het oosten van het land) voor ons geregeld dat we alsnog konden gaan. TOP! We zijn begonnen met een paar dagen in Moskou en toen op de trein gestapt richting Yekaterinburg. dat is 1 dag en 1 nacht in de trein. in Yekaterinburg 1 dag gebleven en een nacht en daar o.a wat dingen bezocht van de Romanov familie. Van yekaterinburg naar irkoetsk. 3 nachten en 3 dagen in de trein. De trein zelf moet je beleven, je leest overal dat je je aanpast aan het ritme van de trein, maar dat is ook echt zo! ontspannen, beetje praten, lezen, naar buiten kijken. En natuurlijk niet te vergeten eten bij elkaar scharrelen op de stations. Hartstikke leuk! In irkoetsk zijn we ook een dag en een nacht geweest met een excursie naar het baikalmeer. Zeer de moeite waard!! van Irkoetsk naar Ulaanbataar, weer 1 dag en nacht in de trein, inclusief grensovergang waar je wel een tijdje stil staat. Mongolie zijn wij totaal een week geweest, rond gereis met busjes en in verschillende gerkampen overnacht. Heel mooi land, leuke mensen en ik raad mongolie zeker aan. van Ulaanbataar met de trein weer 1 nacht en 1 dag, naar beijing. Bijing zijn wel 4 nachten geweest met een uitstap naar de grote muur en de stad zelf goed verkend. Van daar weer naar huis gevlogen. al met al 23 dagen weggeweest en echt waanzinnige reis gehad. Ik zou het iedereen aanraden. De trein is even wennen maar dat gaat heel snel. met leuke coupe genoten komt het gegarandeerd goed.

1 like

hi frutsel
bedankt voor je verslag deze word opgeslagen
welke klas had je in de trein?
was alles geregeld van te voren wat je onderweg hebt gedaan?
wij willen in mei 2015
hoop nog wat van je te horen

Ervaring mee. En is geweldig om te doen! Destijds (2007) geboekt via vodkatrain.com. De naam schrikt misschien af, maar die organisatie is erg goed bevallen.

Voor mij was alles al geregeld ja, waren met een georganiseerde groepsreis. Wij reisden 2e klasse, dat is prima. 1e klas is eigenlijk alleen dat je met minder in de coupe zit, maar met leuke reisgenoten komt het vanzelf goed. 3e Klasse zou ik persoonlijk niet snel doen, is een open wagon met bedden waar iedereen dan zit, privacy is dan ver te zoeken