Hoi,
WIe heeft er weleens de Trans-Mongolie-Express van Beijing naar Moskou gedaan? Samen met mijn vriend zijn wij van plan dit te gaan doen in juli dit jaar.
Vraag 1: wat zijn de leukste en meest interessante stops onderweg?
Ulaanbaator willen we sowieso stoppen. Wat is daarna interessanter, Irkoetsk of Ekaterinburg?
Vraag 2: waar kun je het best je tickets kopen? Via MonkeyShrine, dat schijnt vrij bekend te zijn…
hai iertjeier
ik heb de reis van st petersburg naar beijing gedaan, niet precies hetzelfde, maar goed genoeg om je vragen te beantwoorden
2.: ik heb daar nog nooit van gehoord! wel eens gekeken bij treinreiswinkel of tiaratours?
- Jekaterinaburg vonden mensen die wij ontmoet hebben niet bijster bijzonder. tenzij je echt een communisme junkie bent, houdt van communistisch bouw en ook nog eens russisch spreekt.
de stad is NIET toeristisch en er is vrij weinig te zien. irkutsk daarintegen, spreekt ook niemand russisch, maar is erg karakteristiek en een stukje natuur na/ voor x dagen trein
ulaanbator zou ik cker doen! het liefste een week en niet zomaar 3 dg ofzo… zo veel moois te zien/ te doen/ te beleven
weet niet of je vanuit NL naar beijing vliegt of dat je elders begint met (wereld)reis en zo terug wilt keren, maar denk aan de (on)mogelijkheden om je visa voor china, mongolie en met name rusland aan te vragen in andere landen dan NL
die mag namelijk maar maximaal 3 mnd voor vertrek!
igg veel plezier en succes