Touroperators in Vietnam

Hallo,
Wij vertrekken op 5 juli naar Hanoi en keren 10 augustus terug.
We willen in die 5 weken Vietnam verkennen.
Via verschillende sites en boeken horen we dat het vaak interessanter is om bepaalde trips via een reisagentschap ter plaatse te boeken, vb Halong Bay, fietstochten,Sapa,…
Kan iemand mij enkele namen van betrouwbare en goedkope reisagentschappen geven?
Vooral in Hanoi lijken er daar wel problemen mee te zijn…
En ik veronderstel dat je al heel wat sterker op je benen staat als je uitgemaakt hebt met wie je waar naartoe wilt…
Is de busroute van Dalat naar HCM erg lang?
We dachten een binnenlandse vlucht vanuit Hanoi naar Dalat te nemen en dan een terugvlucht HCM -Hanoi. De rest via bus en trein en boot…
Missen we dan veel op het stuk Dalat-Hanoi?
Andere tips zijn uitermate welkom!

grtn, Veronique:chin:

Als je naar dalat vliegt vanaf hanoi, lijkt 5 weken erg ruim. In mijn ogen sla je erg veel over, maar dat is maar net waarin je geintereseerd bent op je reis. Misschien is het handig om de steden en plekken te googlen waaroverheen je zult vluegen, er is zoveeel moois en gaafs. Lastig om ff zo te zeggen, ik zou zeggen met 5 weken: over land vanaf hanoi nasr saigon om daar 5 weken later weer terug vanaf te vliegen.

Wil je dan alleen zuid en noord doen?

Succes!!!

1 like

Hallo Veronique,

Ik sluit me helemaal aan Bij Azieazie.
Je kan in 5 weken geheel over land de bekende highlights van het land bezoeken.
ook zou ik vanuit Saigon terugvliegen naar Hanoi, wanneer je vliegticket retour Hanoi gekocht is.

Mijn eerste reis naar Viet Nam was met fox ( individueel beste van Viet Nam 21 dagen ).
Deze ging geheel over de weg. Misschien is dit een begin voor het plannen van je route en zou vanaf dat schema Sapa, Dalat en de duur van verblijf kunnen aanpassen. Is goed te doen in 5 weken.

De route van Dalat naar Saigon is ongeveer 7 tot 8 uur over de weg incl. lunch, maar is wel afhankelijk van de drukte op de weg.

Ik laat zelf alles regelen door Bufallo Tours ( nu al 12 reizen na die met Fox ) en vind deze dus betrouwbaar. Je kan hen alles laten regelen van vervoer, transfers van vliegveld naar hotel, de hotels, visa enz. Alles volgens jouw schema en hotelkeuze en verblijfsduur per stad en je hoeft ook geen bouwstenen te pakken, zoals bij sommige andere bureau’s. http://www.buffalotours.com/

Maar er zijn nog genoeg andere bureau’s die ook betrouwbaar zijn.
Loop even door het forum en kom je nog positieve ervaringen met andere tegen .

gr
Ton.

1 like

Hoi,

heel leuk om zo snel reactie te krijgen.
Ook leuk om te horen dat we in 5 weken de tijd hebben om alles over land te doen en terug te vliegen.
Wij houden enorm van het plaatselijke leven, de plaatselijke cultuur en het gewone ‘zijn’ van de mensen… dat kan ons zeker evenveel bekoren als de toeristische trekpleisters…
We gaan dus nu op zoek naar die mooie plekjes tussen Hanoi en Dalat… Als er tips zijn, we horen ze graag…
In de Mekong-delta zouden wij dolgraag op ons eentje een fietstrip maken van een paar dagen… is dit mogelijk denk je? Vind je er fietsen te huur en evntuele fietsroutes? Of moet je ook daar bij een organisatie aansluiten?
Wij verkenden reeds maleisië, singapore, thailand… en meestal doen wij lekker alles zelf… Dus zowiezo blijft op ons eentje overal heen gaan onze eerste keuze… Uit de info in boeken blijkt echter dat het vaak interessanter is om korte tours te boeken… Wat denken jullie daar over?
We zijn ook fervente snorkelaars, hebben jullie enig idee waar we daar best voor terecht kunnen?
Veel vragen hé,… en nog zoveel meer…
Maar nogmaals, van harte dank voor de snelle reactie!
Veronique

Hallo Veronique,

Ik moet even toegeven dat ik een gruwelijke hekel aan fietsen heb.
Maar dit even terzijde.
Ja, je kunt zelf door de delta fietsen en fietsen huren en daarbij een route krijgen. Onderweg kun je makkelijk wel iets vinden om te overnachten. Je kan ook een tour boeken met een privegids of je aansluiten bij een groep ( onder begeleiding van een gids ) en dan zijn je overnachtingen geregeld.

Ook van snorkelen heb ik geen enkel verstand, maar gooi even een balletje op.
De meeste duikscholen zie ik toch in Nha Trang en Phu Quoc, en ga er dan vanuit dat dit leukste gebieden zijn. We hebben in Nha Trang wel in zo’n bootje gezeten met een glazen plaat als bodem en vond het er best leuk uitzien dat koraal en de vissen.
In Nha Trang kun je veel snorkel excursies boeken.

Aangezien je voorkeur uitgaat om toch alles zelf regelen en niets op voorhand te strak hebben vaststaan zou je bv een open busticket kunnen kopen bij singtourist of singcafe ( zijn de bekendste, maar er zijn er nog meerdere ).
Je kunt dan van stad naar stad en daar bekijken wat je daar wilt bekijken of wild doen. Ook kun je tijdsduur per stad zelf bepalen.

Dit wel de goedkoopste optie, want wanneer je 5 weken door Viet Nam want rondreizen met privebusjes ( reken op usd120 per traject gemiddeld ) kan dat aardig oplopen.

gr
Ton.

Per traject? Wat betekent dat?

Hallo Azieazie,

Misschien iets te onduidelijk geformuleerd.

Ik bedoel eigenlijk, van bestemming naar bestemming.

Saigon naar Dalat is $140
Saigon naar Mui Ne is $100
Nha Trang naar Hoi An $130
Hoi An naar Hue $50
enz.

En daar het gemiddelde van.

De genoemde prijzen zijn overigens wel een afspiegeling van wat het werkelijk kost.
Er zijn natuurlijk iets goedkopere, maar ook duurdere.

Maar zou je alle ritten bij 1 organisatie boeken dan wordt het wel wat goedkoper dan iedere keer ter plekke opnieuw een prive busje huren. Dit gaat wel ten koste van je vrijheid om wat langer te blijven wanneer je het naar je zin hebt en wat langer zou willen blijven

gr
Ton.