Advies gevraagd Vietnam Cambodja reis

Hallo , vertrek 21 maart naar Hanoi voor een rondreis van 6 weken.
4 mei word ik KualaLumpur verwacht ik reis dan nog 4 weken door Maleisië en Borneo met 3 vrienden de terugvlucht heb ik vanaf Kuala Lumpur naar Amsterdam.
Hanoi wil ik enkele dagen blijven vandaar naar halong bay voor 2 dagen zoek daar een leuke cruise met overnachting
daarna zou ik Tam Coc willen bezoeken, daarna Hue is dat het goed te doen met een bus of beter terug naar Hanoi en vliegen
daarna da nang en hoi an nha trang en door naar Saigon vandaar via de Mekong delta naar Cambodja en via Siem riep voor 3 dagen Angor Wat bezoeken
zou dan via Bangkok naar Kuala Lumpur kunnen vliegen eventueel nog enkele dagen Kho Chang om te duiken
Heb gehoord dat het beste en snelste is om de grote afstanden te vliegen
Heb vorig jaar door Thailand gereisd was me goed bevallen maar de infra structuur is daar waarschijnlijk beter en de afstanden niet zo groot
Kan wat hulp gebruiken van een Vietnam expert, ben 58 jaar en ga met mijn rugzak Azië verkennen
groet Peter

Hallo Peter,

Zal eerst even beginnen met een vraag aan jouw om ea wat helderder te krijgen.

Je schrijft dat je op 31 maart aankomt in Hanoi en op 4 mei wordt verwacht in KL en dan nog 4 weken verder gaat reizen.
Dat is 10 weken.

Of

Bedoel je dat je op 21 maart vertrekt en dan 2 weken gaat reizen in Viet Nam, Cambodja en Thailand en dan de 4 weken.
Met vertrek op 4 mei; dat is 6 weken.
Misschien heb je je dan vergist met de maanden?

Maar nu naar je vragen

Je schrijft ik ga van Hanoi naar Halong en je daar een cruise wilt uitzoeken.
Dit moet je zo niet doen, maar het al thuis regelen of in Hanoi; in Halong vind de cruises waar lege plekken zijn en je bijna geen keuzes hebt.

Tam Coc
Is afhankelijk van wat je wilt, maar zou niet voor de bus gaan, maar dan voor de nachttrein vanaf Ninh Binh stad naar Hue , na je bezoek aan Tam Coc.
Dit is een lange reis, en veiliger met de trein.

Je kan ook terug naar Hanoi en dan een avondvlucht op Hue nemen op overnachten in Hanoi en dan een ochtendvlucht naar Hue.
Denk dat alleen de meerkosten zitten in de hotelovernachting in Hanoi, wanneer je voor vliegen kiest.

Mijn keuze zou zijn om na Tam Coc, te overnachten in Hanoi en dan in de ochtend te vliegen.
Je komt dan ongeveer op hetzelfde tijdstip aan in je Hue hotel, ( ongeveer 1.5 uur later ).

Om in Cambodja te komen, via de Delta, kan op diverse manieren; maar wel weer afhankelijk van mijn beginvraag.

Hoop dit een beginnetje is van je vakantieplanning.

gr.
Ton.

Dank je voor de snelle reactie, ben inderdaad 10 weken onderweg, 6weken Vietnam Cambodja en 4 weken Maleisië borneo
ben nog bezig het een en ander uit te zoeken, vind dit moeilijker als Thailand , daar ging het heel gemakkelijk
Gr. Peter

Hallo Peter,

Geweldig, 10 weken, wat zal je daar genieten in Azië.

Maar dan kan je in het noorden veel meer bezoeken dan alleen Halong en Tam Coc, trek dan hier een week voor uit.
Voor Hue, Danang, Hoi An, Nha Trang 1.5 week.
Voor Saigon, door de Delta naar PP 1 week.

Dan heb je nog 2.5 week voor Cambodja, en Thailand .

Denk dat grof weg een begin kan zijn.

Vind je die 2.5 week te lang, dan zijn er nog legio opties voor Viet Nam en Cambodja om te bezoeken.

Kunnen we je nog meer helpen, laat het aub maar weten.

gr.
Ton.

Dank je voor de snelle reactie, ben inderdaad 10 weken onderweg, 6weken Vietnam Cambodja en 4 weken Maleisië borneo
ben nog bezig het een en ander uit te zoeken, vind dit moeilijker als Thailand , daar ging het heel gemakkelijk
Gr. Peter

Hallo Ton
Dat visum voor Vietnam is toch op het vliegveld te krijgen zie hier verschillende opties, is nogal verwarrend
Ik wil trouwens rustig aan doen heb de tijd en moet zeggen dat het een prettig idee is
gr Peter

hallo Peter,

Klopt dat je het visum op het vliegveld in Hanoi kan krijgen.
Wel moet je eerst toestemming vragen via een een brief die je kan aanvragen bij diverse bureaus op internet.
Met deze brief, kost je tussen de 10 en 25 USd pp., kan je dan op het vliegveld een visum krijgen voor 45 USd.

Ga je je visum halen in den Haag, dan krijg je dus het visum voor geloof 75 euro; dus via de brief ( heet LOA ) is het goedkoper.

Ik weet zeker dat je in 6 weken alle tijd hebt en je je niet hoeft te haasten en heel veel kan zien en doen.

gr.
Ton.

Hallo ton heb je nog een goeie tip voor een halong cruise met 1overnachting
gr peter

Hallo Peter,

Even een probleempje Peter.

Halong is best wel groot en smaken verschillen.
Ik ken je voorkeuren niet.

Stel je moet deze vraag beantwoorden voor een Amerikaan , wat zou je dan adviseren voor Amsterdam in 1 dag.
Rondvaart + stedelijk of rondvaart + rijksmuseum.
Daarom is mijn advies even heel persoonlijk.

Ik zou dit doen; even gekopieerd van een site, maar wel een heel mooie tour en zoiets had ik voor ogen.

**7.45 - 8.15 ** After you have been collected from your hotel the drive begins across the lush farmlands, iconic ricefields and small country towns of the Red River Delta. At the halfway point there will be a break for refreshments and to stretch your legs

**12.15 ** After you arrive in Ha Long city you will embark upon Image Cruise Junk for your overnight journey. After check in, enjoy a welcome drink as you are introduced to the crew and briefed on cruise procedures. The cruise sets off on its path into Halong bay, passing Stone Dog, Incense Burner and Fighting Cocks islets

**15. 00 ** Early afternoon will be spent at Sung Sot (amazing) cave, where you will wander through vast caverns dripping with stalactites and walled with cascades of glittering rock, all masterfully illuminated by colored lights.

**16.10 ** Continue to Tiptop island where its your choice of swimming and relaxing on the golden sands of Titop beach, ascending the 400 steps to the island’s crown where you will be rewarded with one of the most glorious panoramics of the bay and one of the best photo opportunities of your cruise. Witness a Halong bay sunset from the sundeck as the cruise meanders its way towards the Ho Dong Tien area for overnight anchorage

**19.30 ** After your evening meal relax and count the stars from a chair on the sundeck, enjoy the night breeze and wonder at the moonlight trailing pale fingers over the ebony waters.

Relax and spend a romantic night on Bai Tu Long Junk.

Day 2: Halong – Hanoi (180km) (B/L)

**7. 00 ** Rise bright and early for your morning meal. The cruise takes you to Luon cave, where you will be rowed through dark archways, and appreciate a quiet atmosphere sheltered by sheer cliffs. Then you will be taken further into the secluded beauty of the Bai Tu Long area to visit one of the local fishing villages for an insight into the lifestyle of the locals

**11.00 ** A hearty lunch is served in the dining area. Watch the last of the islet scenery fall behind

**11. 30 ** Your cruise concludes with your arrival at Halong City. Your driver will be waiting to take you back to Hanoi

**15.45 ** Arrival in Hanoi and drop off at your hotel

Komt van

http://bestcruiseshalong.com/halong-cruises/bai-tu-long-junk-64.html

Ik vind Bai to long omgeving zelf helemaal geweldig, dus daarom dit.

misschien even over Tip Top ( Titov ) island, zodat je een idee hebt over waar ik het over heb.

http://www.halongbay.info/news/ti-top-island.html

Niet zoveel touristen; die gaan veelal richting Cat ba, mijn aanrader.
Met welke boot of maatschappij , dat is aan jouw want de prijzen kunnen dan wat verschillen, maar voor de link zit je zo op 170 USD voor een single kamer + transfer Hanoi.

Een idee?

gr.
Ton.

Hallo Ton
nog een vraagje waarschijnlijk overbodig heb er banalers over gelezen maar toch, wil graag met de dalat easyriders een tocht maken van daalt naar de mekong , heb gezien dat de motoren 125cc zijn, heb zelf een motor rijbewijs maar lees dat je alleen met een Vietnamees rijbewijs mag rijden
dit is toch een officiële organisatie is dit dan legaal of neem ik onnodige risico’s
groet peter

Hallo Peter,

Ik denk dat je al weet wat ik ga schrijven; je mag niet rijden op een motorvoertuig met meer dan 49.9 cc wanneer je geen geldig Vietnamees rijbewijs hebt.
Met een 125 cc motor ben je dus strafbaar en onverzekerd ; alle Nederlandse verzekeringen vervallen op het moment dat je de motor start.

Ook een verzekering , afgesloten in Viet Nam, zal in de voorwaarden hebben staan dat zonder geldig rijbewijs er geen dekking is.

Maar het aanbieden van een reis is niet strafbaar, dus daar is geen controle op.
Wel wanneer er bij een controle of ongeval blijkt dat er iets niet klopt, dan ben jij strafbaar en niet de verkoper van de tour; is je eigen verantwoording.

Ik kan zo snel geen goed gerelateerd voorbeeld bedenken, maar misschien is dit iets wat in de buurt komt.
ik mag ook, een niet APK gekeurde auto verkopen , en iedereen weet dat je met deze niet de weg op mag.
Mag ook nog zeggen dat de pakkans gering is.
Is de verantwoording van de koper om voor de goede papieren te zorgen; en wordt je toch bekeurd moet de koper betalen en blijft de verkoper buiten spel.

Maar om even terug te komen op 'officiële organisatie ".
Er zijn volgens mij een stuk of 10 bureaus die zich Dalat ER noemen, dus ben benieuwd naar de link van waar je de tour hebt gevonden.
Er is er maar 1 die een vergunning heeft.

gr.
Ton.

Dalat-easyriders.com is de Side hebben goede beoordelingen, zal ze eens mailen en de voorwaarden opvragen leek me een leuke rit naar de mekong delta
gr PeterPeter

Zal eens kijken of ik ook met een scooter deze tocht kan maken, snelheid is niet belangrijk wil gewoon genieten van de omgeving
gr