Tour Manu

Hoi,

In oktober wil in een week naar nationaal park Manu. Ik heb via internet een aantal reisorganisaties gevonden. Het programma van Manu Ecological Adventures (manuadventures.com) sprak me wel aan. Heeft iemand ervaring met deze organisatie? Of eventueel met andere organisaties?

Groetjes,

Marianne

Hoi Marianne,

Yep ik ben met hen vanuit Cuszo ook 8 dagen naar Manu geweest. Geweldig!!! Wij hadden een geweldige gids Alvin. Deze gids raad ik ten zeerste aan Hij heeft een aantal jaren in het gebeid gewoond en is er helemaal lyrisch van. Hij weet zeer veel en heeft zelf een eigen naslagwerk gemaakt van alle dieren in het park (ook van alle vogels) Ik weet helaas zijn achternaam niet enkel dat hij in Cuszo woonde en een vriendin had die studeerde, zijn vader was docent en hijzelf heeft engels geleerd in Amerika

Ik weet dat hij toen graag een eigen bedrijf op wilde zetten maar of hij dat ook heeft gedaan is mij niet bekend. Ik had hem mijn e-mail gegeven zodat hij me dit zou kunnen mailen en ik anderen over hem kon vertellen maar ik heb nooit een mail mogen ontvangen. Hij werkte toen ook voor andere organisaties. Een andere groep met dezelfde organisatie had een gids die minder goed geinformeerd was over de omgeving en dat was erg jammer voor die groep.

Ik heb dit zelf in Cuszo geregeld daar hebben ze een kantoor vlak bij Plaza de Armas.

Ik zeg doen!!! Ik heb daar een jaguar gezien!!! Gaaf man dat je gaat geniet!!! Heb je nog vragen dan hoor ik het graag.

x Ieni x

Wij gaan in augustus naar Manu… heb je nog wat tips?? Wat moet je meenemen?? Heb je de mogelijkheid om baterijen van camera’s op te laden??

Gr. Gean

Ik ben zelf een aantal jaar geleden ook met Manu Ecological Adventures gegaan. Ook ik had een goede ervaring, maar ik weet dat anderen wat pech gehad hebben. Niet altijd was alles heel goed geregeld, maar het is een afweging van prijs-kwaliteit die je maakt. Ik heb het in elk geval erg leuk gehad en veel gezien. Een andere organisatie, die kwalitatief wat beter is, is Pantiacolla, gerund door een nederlandse. Ik ken redelijk wat mensen die daarmee geweest zijn en die waren allemaal tevreden.

Meenemen: sunblock en anti-muggenspul (hoe heet dat ook alweer op z’n nederlands???). Batterijen kon je toen niet opladen, maar misschien nu inmiddels wel, dat kun je het beste bij de organisator informeren. Neem genoeg fotorolletjes of geheugenkaarten voor je camera mee! En ik vond het erg prettig dat ik dunne kleding met lange mouwen/pijpen bij me had. Misschien een klamboe, voor de zekerheid, want dat was bij de tocht die ik maakte toen niet altijd goed geregeld.

Veel plezier!

Wat mee te nemen:

• zonnebrand factor 25 a 30 met vitamine E (helpt ook tegen de muggen) van bv de kruidvat.
  • Deet 40% spray
  • Klamboo (de kwaliteit van de klamboo’s daar aanwezig laten wel eens te wensen over) in 2008 was het 15 jaar geleden dat ze in Manu Malaria hadden.
  • Ze hebben inmiddels zonne-energie en dat houdt in dat (met geluk) er 2 uur per avond stroom is waardoor je warm water hebt en de mogelijkheid om je camera op te laden. (ik lade de mijn ook op als hij half leeg was voor het geval dat en had altijd een extra batterij bij)
  • zaklamp (of hoofdlampje) om in de avonduren wat te kunnen zien

Geniet!!!
Ieniminie

Super bedankt al voor de reacties!!

Ik heb er erg veel zin in en ga zeker nog even achter een klamboe aan…

Gr. Gean