Hoi,
Wie kan mij helpen aan een betrouwbaar adresje voor een niet al te dure trail door de reserve zone van Munu vanuit Cuzco??
Circa 3-5 dagen medio augustus?
Bedankt alvast.
Gr,
Andreas
Hoi,
Wie kan mij helpen aan een betrouwbaar adresje voor een niet al te dure trail door de reserve zone van Munu vanuit Cuzco??
Circa 3-5 dagen medio augustus?
Bedankt alvast.
Gr,
Andreas
Een trail door Manu kan niet, je zult een jungle tocht bedoelen.
De tochten door Manu zijn vanaf 3 tot 9 dagen en zijn hartstikke duur. Voor de 3 daagse vlieg je vanaf Cusco naar Boca Manu en vanaf daar vlieg je ook weer terug naar cusco. Er zijn ook enkele tochten die je meenemen per omgebouwde vrachtwagen naar de jungle. Maar je vliegt weer terug.
Alleen bij de 9-daagse tocht ga je heen en terug met vrachtwagen. Een bijzo,der mooie rit trouwens.
Prijzen naar Manu starten vanaf USD 750 voor slechts 4 of 5 dagen. De 3daagse is nog duurder vanwege de twee vluchten van 225 USD per vlucht.
Hierbij moet je ook nog rekenen een kostenpost van 50 USD entreegelden en 35 USD luchthaven belasting voor de landingsstrip in Boca Manu.
Een goed alternatief is om de buitenzone te bezoeken van Manu. Je gaat het park niet daadwerkelijk in, maar bezoekt de rand daarvan oftewel het buitenreservaat. Net zo mooi, je ziet exact hetzelfde en best vele malen goedkoper uit. Een 5-daagse tocht kost je dan vanaf USD 395.
Hoe goedkoper je boekt in Cusco hoe slechter de service. Je krijgt waar je voor betaald. Boek alleen bij agentschappen die de tocht zelf organiseren. Er zijn vele honderden agentschappen in Cusco die deze tocht aanbieden, maar 95 % daarvan is een tussenpersoon die de tocht doorverkopen aan de daadwerkelijke operator. waardoor eventuele klachten vaak niet terecht komen bij de daadwerkelijk verantwoordelijke.
In Cusco is een Nederlands agentschap die tochten naar Manu organiseerd. Pantiacolla tours. Goed agentschap maar wel zeer duur.
Wil je tocht Manu zelf in dan moet je wel op tijd boeken, want er zijn maar weinig plaatsen beschikbaar. Ook moet je rekening houden met vaste vertrekdata. Vaak op Dinsdag, Zaterdag en Zondag. Ga je vliegen vanaf Boca Manu, hou dan rekening met soms wel 2 dagen vertraging vanwege regen. Vertragingen komen zeer geregeld voor.
Veel plezier
Hoi Andreee,
bedankt voor je snelle reactie en informatie hierover:) We gaan er mee aan de slag. Weet je nog meer alternatieven voor Manu? Of is een reis naar Puerto Maldonado en daar vandaan een jungle tocht een beter optie?
Groetjes!
Hoi
Ik ben het voor een stuk eens met andree
manu reserve zone is inderdaad zeer duur
De manu cultural zone is meestal 3 of 4 dagen de 5 daagse zal wel iets speciaals zijn
Vergelijk de aanbiedingen goed daar er in de cultuur zone verschillende basic locale maatschappijtjes zitten
ook kan je naar puerto maldonado / dit doe je best op het einde van de reis daar je dan een vlucht cusco / puerto / lima kan nemen en je 1 vlucht uitspaart
Ik ben voorstander om de jungletour te boeken bij een kantoor die verschillende jungletochten van jungle lodgen verkopen in cusco
waarom ?
elke jungle lodge zegt wel dat ze de beste zijn …een operator die verschillende lodges aanbied kan je zeggen wat de verschillen zijn en welke er beter is dan de ander
Meestal rekenen de reiskantoren die jungle lodges aanbieden dezelfde prijs aan als de lodge zelf / daar ze comissie krijgen van de lodges die wij als gewone toerist niet krijgen
Indien het reiskantoor toch meer zou aanrekenen dan de lodge kan je nog direct bij de lodge boeken daar elke lodge wel een website heeft waar je de prijzen dan kan vergelijken
maar zo heb je een neutrale mening
succes
Het goedkoopste is nog altijd de reis ter plaatse last minute boeken. Geen vrees: zo doen vrijwel alle backpackers het en meer dan een dag of twee, drie van tevoren boeken is echt niet nodig. ![]()
Hou er wel rekening mee, dat het veel geld is, en dat goedkope tours soms erg slecht geregeld zijn, dus dan betaal je toch nog aardig veel, en zit je je constant te ergeren. Wat ik zelf bijvoorbeeld meemaakte: geen klamboe voor iedereen beschikbaar, …niet genoeg bedden! Om een beetje een idee te geven.
Wat ik een nadeel vind van een agencia die verschillende operators aanbiedt, is dat ze vaak niet goed op de hoogte zijn van alle details. Je krijgt dan info die uiteindelijk helemaal niet blijkt te kloppen.
Maargoed, alles heeft zo zijn voor en nadelen, als je geluk hebt, heb je een goedkope goedgeorganiseerde tocht, maar hou het wel in je achterhoofd, want het is veel geld. Ik vond die speciale zone trouwens wel de moeite waard. Maar het is net wat je ervoor over hebt.
Goede, maar redelijk prijzige, operators vind ik Pantiacolla (al genoemd) en Peru Discovery bijvoorbeeld. Ik had toen Manu Ecological Tours. Redelijk kwaliteit voor redelijke prijs vond ik toen uiteindelijk.
Sacredlandedadventures is een goede en betrouwbare organisatie in Cusco!
Onze Machu Pichu tocht ging helaas niet door ( het was 30maart/ 1 april) Vanwege nog meer mudslides en we hebben netjes alternatieven aangeboden gekregen en toe we daar geen gebruik van maakten netjes de aanbetaling terug ontvangen.
Ze zitten in een straat die aan plaza de armas grenst, wel moeilijk te vinden omdat er niet een bord van ze aan de straat hangt. Moet je even de straat en nr opzoeken op internet.
Groetjes,
Debbie