Ik ga 24 april met 3 personen naar Java. We bezoeken Indonesie voor het eerst en hebben een offerte opgevraagd bij narasindotours.com
Zij hebben een programma samengesteld wat uitkomt op 386 dollar incl.:
-AC Car, fuel & driver incl. expense driver
-Parking fee
-Ferry Java - Bali
breakfast
maar excl:
-Entrance fees, guides at sights
Personal expenses
Tips
Meals
en optioneel:
Entrance fee to Borobudur = US$ 20.00 per person
Entrance fee to Prambanan = US$ 18.00 per person
Trekking Ceto – Sukuh = US$ 13.00 per person
Bromo jeep included entrance fee = US$ 20.00 per person
Het is een tour van 7 dagen/6 nachten met Borobudur, Prambanan, Bromo vulkaan en oversteek Java/Bali.
De tour kost 386 dollar en de optionele excursies 71 dollar. dit komt neer op ongeveer 350 eur per persoon.
Heeft iemand enige ervaring met dit soort tours en weet of dit duur is? Of misschien nog voordeliger kan?
Zo te zien is narasindotours gevestigd op Sumatra. Het lijkt me goedkoper en beter om een travel agent op Java te zoeken. Wij werken in Indonesie (Java) samen met Tirta Bianca Tours (biancatours.com). Ze hebben 2 reisbureau’s en een transportbedrijf op Java. Guntur de eigenaar spreekt goed Nederlands en reageert altijd snel op e-mails. Je kan hem een mailtje sturen en een offerte opvragen.
De prijs hangt natuurlijk ook af van het soort auto wat wordt gebruikt. Zo zegt iedereen dat hij een auto heeft met AC alleen werkt deze soms niet of onvoldoende (of zit er zoveel stof in dat je acuut ziek wordt). Ik ken de auto’s van Guntur (hij heeft er 4 in totaal) en weet dat dit goede auto’s zijn en dat hij ervaren chauffeurs in dienst heeft die rustig en goed rijden. Bij anderen weet je dat natuurlijk nooit zeker. Vraag gerust een offerte op en kijk goed naar de verschillen (wat is inclusief en wat is exclusief?)
Wat voor soort hotels zijn er geselecteerd voor jullie en hebben jullie 2 of 1 kamer?Beide zijn van invloed op de prijs van de rondreis.Zo op het eerste oog lijkt het me vrij prijzig en ik neem aan dat er wel meer highights dan alleen Borobudur, Prambanan, Bromo vulkaan aangedaan worden? Zo mis ik oa Kraton en Ijen ,waar ook voldoende tijd voor is tijdens een 7 daagse rondreis in Mid en Oost Java.het is inderdaad ook verstandig een travel agent uit Java te nemen. www.rachmantravel.com , www.rachmanreizen.nl
Marinda, er staat niet bij waar je vertrekt en waar je afgezet wordt. Wil je in Sanur afgezet worden scheelt dat een dag empty run met b.v. Lovina. Ook de hotel types kunnen veel schelen. Heb je een 3 persoonskamer of 2 kamers etc.
Dat is vaag, maar het is in ieder geval goed aan de prijs.
Prijzen voor dergelijke trips variëren vooral afhankelijk van hotel categorie . Ik zie helaas geen namen van hotels of losmen en of de trips naar Borobudur en Prambanan vanuit Yokja worden georganiseerd , want de betere Hotels daar zijn niet goedkoop .
Van toerist- superior of deluxe is zo te lezen geen sprake , ook niets over kamers met AC of fan .
Verder of jullie op 1 kamer overnachten of in een single + double … speelt allemaal mee .
Voor een tour in 2 kamers in ** tot *** hotels lijkt me deze prijs niet te hoog , laat ik het zo stellen .