Wij gaan van Bali naar Java en hebben al meerder prijsopgaves gevraagd.
Nu hadden we er laatst 1 bij Javaindo tourism en die vroegen 3,000,000 IDR per persoon voor het volgende:
- ophalen bij de haven van ketapang
- vervoer naar hotel bij Ijen
- Tweede dag bezoek aan Ijen met gids en daarna door naar Kalibaru
- overnachten in Kalibaru
- Kalibaru - Malang (met wat interessante stopjes onderweg)
Dit alles was dus inclusief 2 overnachtingen (bij Ijen en in Kalibaru) en inclusief het entreegeld en de jeeptocht naar Ijen. Ik vond het toch wat veel en kreeg nu een offerte voor zo ongeveer de helft: 1,600,000 IDR per persoon.
Nou vraag ik mij af: is dat nog steeds te veel of niet?
De helft ging er wel heel erg makkelijk vanaf en met zijn tweeen zijn we alsnog 3,200,000 IDR kwijt (wel lees ik overal dat een tour naar Ijen al snel 50 dollar p.p kost en dat zou hier dus al bij in zitten)
Ik heb geen idee of dat een beetje een goede prijs is voor in feite een tochtje naar Ijen en een rit naar Kalibaru en daarna naar Malang. Accomodatie zit er al wel bij in natuurlijk. Volgens mij is t best een goede deal?
Kenners hier die een beetje kunnen aangeven of dit een realistisch voorstel is?
En hoe noodzakelijk is het om zo’n driver hier al te regelen? Omdat we nogal krap in de tijd zitten in dit stuk van de reis wil ik zeker weten dat we bij Ijen komen
Zijn er in Ketapang makkelijk drivers te regelen? Of in Banyuwangi?
Zouden die het voor minder doen?
En is zo’n Ijen tour ook nog zelf te regelen als we op de bonnefooi van de boot af komen, een hotel zoeken (zeg in Banyuwangi) en dus voor de volgende ochtend een tour willen?
Ik ben me er zelf ook in aan het verdiepen, volgens mij heb je wel een aardige prijs te pakken maar ik kan niet uit ervaring spreken.
Er zal toch wel iemand zijn hier die dat weet??
De prijs ligt vrij hoog. Ter plekke kun je het regelen voor 800.000 - 1.000.000 rp inclusief chauffeur, entree en overnachtingen. (Misschien in minder luxe accommodatie, dat weet ik niet.) Dat is wel met een grote groep. Privé ben je een paar 100.000 rp meer kwijt.
Is dat dan 1000.000 per persoon waar jij het over hebt?
Maar is zoiets dan ook makkelijk te regelen als je in Ketapang van de boot komt? We komen denk ik pas eind van de middag aan en ik wil wel zeker zijn dat we de volgende ochtend (of eigenlijk om 2:00 uur 's nachts want we willen de blue flames zien) naar de vulkaan kunnen met een gids.
Overigens is de accomodatie wel goed, 1 nacht in Ijen Resto & Guesthouse en 1 in Kalibaru cottages.
Beiden hanteren geloof ik prijzen van 275.000 tot 350.000 IDR per nacht. Ik wilde per se niet in Arabica of dat andere guesthouse dat daar ergens zit…ik lees daar zulke vreselijke dingen over op tripadvisor. En nou vinden we een beetje basic niet erg maar slapen in viezen bedden tussen de beesten met tourgroepen die om 23:00 nog komen binnenstampen waardoor je nauwelijks slaapt, sprak ons iig niet heel erg aan 
Overigens is dit wel de prijs voor met zijn tweeen. We hebben dus een eigen prive-chauffeur en gaan niet met een groep
Vorig bericht stond 1,6 miljoen per persoon, dus ik het ook de prijs persoon gegeven.
Ik was 800.000 rp kwijt van Probolinggo naar de twee vulkanen en de boot naar Bali. Inclusief entree enzo. Dat was met zijn tweetjes.
Ik ben mensen tegengekomen die 600.000 rp kwijt waren (excl. entree) vanuit Yogya. Die waren met een hele grote groep en weinig beenruimte. Met entree dus rond de 750.000 rp?
Je kan de trip zonder problemen regelen zodra je aankomt met de ferrie. Kantoortjes zat aan de overkant van de weg.