Ik zit in de band ‘Join Delaja’ (een project van www.gig.nu). Met deze band hebben wij vorig jaar zelf een tour in de buurt van Jerez de la Frontera opgezet. Dit is ons gelukt omdat onze bassist daar vandaan komt.
Dit is allemaal zeer goed bevallen en dit jaar willen we weer een tour opzetten.
We zijn nu bezig om al spelend via Barcelona, Madrid in Jerez te komen.
Waar je ons ook verder mee kunt helpen is als je misschien Nederlandse bedrijven weet die in Spanje een (2de/dochter) bedrijf hebben die ons willen sponseren of gewoon ons willen boeken…
Wat een strak plan om al tourend en spelend Spanje door te trekken. Ga je met een auto/busje, of openbaar vervoer (lijkt me een beetje lastig met alle instrumenten)? Echt elke badplaats in Spanje aan de kust heeft wel een aantal Nederlandse restaurants/horecagelegenheden. Hoe het met de dorpen/steden in het binnenland zit weet ik echter niet.
We hebben vorig jaar (en we willen dat ook dit jaar doen) een flinke bus gehuurd en zijn met zijn 6sen en alle apparatuur (PA/licht en instrumenten… en een landkaart :-)!) naar het zuiden vertrokken!
Maar nu proberen we sponsoren te krijgen. Dan kunnen we het allemaal net iets beter aan pakken… of er moeten heel veel optredens in onze tour staan natuurlijk… (“…Is er nog een tour manager in de zaal?..”)
Dus misschien dat de bus verhuurder wat meer voor ons kan betekenen, of wij kunnen verslag doen aan een radiostation of dat we misschien wat voor de Nederlanders in Spanje kunnen betekenen… hahaha als jaarlijks koeriers bedrijf bijvoorbeeld…
Zoals je al ziet proberen we écht alles!!!
Maar als jij of iemand anders nog (te) gekke ideeën hebt/heeft!!! LAAT HET ONS WETEN!!!
Je huurt een bus? Niet verstandig.
Een tijdje geleden ben ik ook op zoek gegaan naar een busje (ik neem aan dat je het over het type Renault Master e.d. hebt, en niet over touringcars) (rijbewijs B) maar kwam er al snel achter dat voor verhuur werkelijk woekerprijzen worden gevraagd. Als ik jou was zou ik met zijn allen wat geld bij elkaar leggen en een degelijk busje kopen.
veel restaurands en cafe’s vooral op de boulevarts doen daar veel aan veel muziek bandjes enz. veel suc6 en mischien zie ik jullie wel spelen van de zomer.
Het probleem met een cheap bus is dat we wel zo onze verplichting hebben om op de afgesproken plekken te spelen! B)!!!
En met een bus is dat nog wel eens afwachten met zulke afstanden…
Én als ie nu echt stil staat dan ben je wel verzekerd van of ander vervoer of de vergoeding van de de alternatieve vervoers wijze…
Dus we houden het toch nog ff bij een huur bus…
Als het allemaal gaat lukken dan kunnen we in Barcelona op een popschool school aldaar spelen en dan in Madrid en dan dus in Jerez…
Voor de mensen die het toch leuk vinden waar we terecht komen met onze tour zal ik hier een beetje de nieuwtjes bijhouden!!!
Maar mocht je nog te gekke plekken te binnen schieten: Laat het me weten!!!
Wat leuk zo´n tour door Spanje! Ik kan je niet verder helpen aan specifieke namen van café´s, maar ik heb wel een wel een interessante lijst gevonden Nederlandse bedrijven in Spanje Heel veel succes met alles!
Te gek!!! De lijst die op die site staat is wel heftig en heeeeeeeeeeeeel veel bedrijven… Dus dat wordt uitpluizen en bellen, faxen, rook signalen, regendansen… en hopelijk gaat het werken!
Hier een updateje zoals beloofd:
Via een vaste klant van wereld wijzer (Serge) sta ik nu met mijn site ook op zijn site (www.werkenenwoneninbarcelona.jouwpagina.nl), die bedoelt is voor Nederlanders die weg wijs willen worden in Barcelona!
Dat is dus helemaal te gek!
Enschede FM gaat ons ook volgen tijdens onze tour…
Ik geef nog wel een overzicht van de optredens vlak voor dat we weg gaan.
Ik zou nog even laten weten hoe het allemaal is gegaan…:
Uiteindelijk hebben we op 3 plekken gespeeld:
14 juli:
In La Musique in Cordoba
16 juli:
Hotel Tres Meres in Tarifa
17 juli:
Festival internacional de jazz ciudad de sanlucar
Klink weinig, maar het hoogte punt was natuurlijk het jazz festival in Sanlucar. We hebben veel positieve reacties gehad en mensen kwamen met allemaal nieuwe adressen waar we misschien de volgende keer terecht kunnen.
We hebben nu email adressen van clubs in Antwerpen, Salzburg, San Sebastian, Bilbao, Madrid, Barcelona, Sevilla, Cadiz, Jerez de la Frontera.
Zo gaan we dus elke keer een stapje vooruit.
Kun jij ons verder helpen met het vinden van speel plekken? Laat het ons weten!!! We gaan nu aan een site beginnen en we hebben nu alle concerten zowel als audio als video opgenomen. Dus als je meer wil weten of zelfs zien: we proberen nu iemand te vinden die voor ons de concerten wil monteren en op DVD kan zetten…
Als je iets weet of zelf ervaringen hebt… LET ME KNOW, POR FAVOR: dirkdronkers@yahoo.com!!!
:-)!
Alvast bedankt en misschien tot in oktober (dat staat tenminste nu in de planning…)