Torres del paine in (eind) april

Hoi allemaal,

Ik heb erg veel lopen zoeken en lezen op dit forum en elders op internet, maar nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag:
Wat zijn jullie ervaringen met de W-trek in eind april?
Ik lees her en der dat bepaalde accommodaties dicht zijn? Dat treks met een gids worden aangeraden?
Alle info is meer dan welkom!!!

Bedankt alvast! :slight_smile:

Hoi Ilse84,

Eind april is het koud en nat. Sneeuwt het in de bergen en lijkt het me minder aantrekkelijk om te gaan! Volgens mij ben je niet verplicht om een gids in de arm te nemen maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen! Voordeel is dan wel dat je minder wind hebt. Die waait gemiddeld van oktober t/m maart.

Wil je meer info omtrend Torres del paine dan kun je me altijd contacteren!

Groet Rutger

Dank je Rutger!

Ik ben er inmiddels geweest en zal mijn eigen vraag even beantwoorden voor mensen die dezelfde info zoeken:

Eind april sluiten alle (of de meeste) refugio’s. Je kunt na deze tijd nog wel camperen.
Het hele jaar door zijn er dagtours vanaf Puerto Natales. Dit heb ik gedaan, begin mei. Maar dat is dus anders dan de W. Er gaan ook dagtours vanaf El Calafate, maar dan zit je uuuuuuren in de bus. Vertrek rond 6am en om 21u ben je terug.

1 like

Heb trouwens heel veel geluk met het weer gehad! Super zonnig en droog :slight_smile:

Mooi…!!!

Hoe moeilijk/makkelijk is de W? Verantwoord om in je eentje rond te trekken als je een tent, slaapzak, eten en gezond verstand hebt? Hoe moet ik het me trouwens voorstellen, is het echt duidelijk een route (pad) dat je volgt, of is de juiste weg vinden best moeilijk en de kans dat je verdwaald aanzienlijk?

om te reizen Chili is het beste om een camper huren

Ik adviseer www.andescampers.com :wink:

Waarom adviseer je Andescampers? Had je goede ervaringen met hen? Welke route heb je genomen? Hoe heb je de camper gereserveerd?

De website ziet er gelikt uit, maar ja, dat zegt ook niet alles (Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk)
En het feit dat je (o.a) via Western Union een aanbetaling van 1.500.000 pesos moet overmaken doen bij mij enigszins de alarmbellen rinkelen.

Maar misschien kun je mij en de andere lezers van deze thread geruststellen.
Ben erg benieuwd naar je antwoord!

Als die post in het Argentinië-forum had gestaan had ik hem verwijderd, grietzen :wink: Totaal off-topic en van iemand die verder (nog) niets op WW heeft gepost.