Hallo allemaal!
Ik ben momenteel het Oostelijke deel van mijn Canada reis aan het plannen en ik zit met een paar vraagjes!
Ik heb voor nu 5 nachten in Toronto, 5 nachten in Montreal en 5 nachten in Quebec gepland.
Is dit een goede verdeling over de verschillende steden of kan ik beter wat nachten switchen?
Daarnaast vraag ik me af of Ottawa in dit rijtje nog een echte must is. Ik wil het liever niet overslaan als het echt een must is maar ik ben een beetje bang dat het wat teveel gaat zijn en dat ik een beetje een city overkill ga krijgen.
Ik ben van plan om daarna door te reizen naar Halifax en evt Bay of Fundy.
Ik zou heel graag jullie advies willen horen!
Alvast bedankt!
Lieve groetjes Milka
Zit zelf ook met deze vraag, als ik af ga op het internet lijkt Ottawa mij het minst aantrekkelijk. Er staat bij top attracties op tripadvisor voornamelijk veel musea’s wat mij persoonlijk niet zo heel veel boeit. Enigste reden die ik heb, dat ik er waarschijnlijk toch nog naar toe ga voor dag of 2 is omdat ik er familie heb wonen. Ook lees ik dat veel mensen hier de minste tijd spenderen vergeleken bij de andere steden in dit oostelijke deel. Aan de andere kant hoor ik wel dat het een mooie stad is! Misschien de moeite waard om een dag trip te doen vanaf Montreal (is maar 2 uur van elkaar verwijderd) en volgens mij niet zo heel duur als je via megabus.com gaat !
Ottawa is juist het meest aantrekkelijk! Ben er vorig jaar geweest, ben ook in Toronto geweest (niet in Montreal en Quebec City die ook heel hoog aangeschreven worden). Ottawa is meer Europees, de musea zijn fantastisch zoals de Royal Mint waar je kan zien hoe de Canadese munt gemaakt wordt alsmede het Natuur Historisch museum. Ze hebben ook een kunst museum, daar ben ik niet in geweest. Maar ik heb wel een rondleiding door het Parlement gevolgd met een bezoek in de toren. Ook ben ik in het Hooggerechtshof geweest.
1 like
Bedankt voor jullie reacties. Ik las ook vaker dat Ottawa als minder aantrekkelijk werd bestempeld, maar na jouw reactie Stormbreaker twijfel ik weer. Op zich heb ik toch een net aantal dagen te verdelen over de steden in Oost Canada dus misschien dat ik toch nog een tussenstop maak in Ottowa.
Groetjes MIlka
Afgezien van Montreal is Oost-Canada een verlopen, afgetrashte ouwe boel met veel bedelaars, etc. Je waant je in de Sovjet-Unie! Fundy Bay ben je snel doorheen. Je kunt ook rondom Cape Breton rijden, daar is ook nog een Tibetaanse tempel, Gampo Abbey, met een beroemde Westerse non/schrijfster, Pema Chodron.
Via Wereldwijzer app
Toronto is echt wel een leuke stad, maar als je tijd tekort hebt kan een dagje minder ook prima.
Bedankt voor de reacties.
Op zich is een tekort aan tijd niet echt een probleem, ik ben alleen een beetje bang voor een overkill aan steden met Toronto, Montreal, Quebec EN Ottawa. Ik ga uiteindelijk namelijk ook nog naar Vanvouver… Vandaar de vraag:)
Twijfelde ook of ik Montreal zou doen of misschien ergens de natuur in te gaan. Maar mijn familie gaf mij het advies om de natuur te bewaren voor als ik naar Vancouver ga en het weer wat mooier word. In de twee weken in het oosten ga ik dus ook lekker stadjes hoppen. Lekker bussen/treinen en betonnen jungles af gaan :)!