Toronto advies

Beste mensen,

Op 24 juli vertrekken we met ons gezinnetje naar Amerika en Canada. In deze reis hebben we ook 1 hele dag in de stad Toronto gepland.
Ik heb een route uitgestippeld langs wat bezienswaardigheden in de stad en wellicht hebben jullie als ‘kenner’ nog wat advies voor ons.

Klik hier voor de route.

a) CN tower
b) Sharp Centre for design (bekend gebouw).
c) Dominion centre (winkelcentrum met 75 winkels)
d) Canada’s walk of fame

Op de route lopen we ook langs de City Hall en door het financiel district.

Zijn er mensen die bij deze bezienswaardigheden zijn geweest en zo ja heeft iemand nog goede tips voor ons. Ook zijn tips welkom over andere bezienswaardigheden op deze route.

We hebben ook wat gelezen over de Toronto Islands. Heeft hier iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Groet,
Maurice

hey hallo maurice.

cn tower ben ik al in geweest,
was best wel mooi om alles van daar boven te zien,
maar wel hopen dat jullie wat helder weer hebben.
maar toronto island is echt de moeite waard.
dat is echt een must voor toronto,
maar daar kun je sowiezo de hele middag wel voor uittrekken.
mischien een idee om 2 dagen toronto te doen dan.

groetjes jasper

Hoi Maurice,

Niet slecht. We zijn er dit najaar weer 1 dag en de Islands staan écht op nummer 1 voor ons. Prachtige uitzichten op de skyline vanaf daar, en leuke kombi van groene park-atmosfeer met de stadsdrukte. De tower is ook leuk maar alleen met helder weer.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Eén dag is zeker niet genoeg voor Toronto, dus als het even kan zou ik proberen jullie verblijf wat te verlengen.
Zoals gezegd, de CN-Tower is alleen de moeite waard bij helder weer, maar een tour door het naastgelegen is Rogers Centre is ook een mogelijkheid.
De andere drie attracties, die je noemt zou ik zelf niet hebben gekozen. Wel zou ik een bezoek brengen aan the Toronto Islands. De leukste manier om deze te verkennen is met de fiets. Vlakbij de ferrie kun je die huren. The Islands zou je kunnen combineren met een bezoek aan de Queen’s Quay Terminal.
Kinderen( en jezelf ook) doe je een geweldig plezier met een bezoek aan Medieval Times.
The Royal Ontario Museum is zeer indrukwekkend, net als de Art Gallery of Ontario. Ook heel leuk is The Distillery District en Casa Loma of de immens Toronto Zoo, Eaton Centre en Chinatown. Ben je een ijshockey-liefhebber, dan kun je de oude Maple Leafs Garden niet overslaan. The Boardwalk hike door Woodbine en Ashbridge Park is ook prachtig om te doen.

www.torontozoo.com

www.thedistillerydistrict.com

www.medievaltimes.com

www.casaloma.org

www.rogerscentre.com

Je kunt al deze attracties (en vele anderen) ook terugvinden via:

www.toronto.com

De CN Tower is leuk, maar behalve het weer moet je ook geluk hebben met een niet te lange wachtrij. Het beste is om 's ochtends op tijd te gaan. Maar ik zou dit gezien de beperkte tijd overslaan. Torens heb je overal ter wereld en ik vind het niet zo bijzonder meer.

Wel zou ik naar Casa Loma gaan. Een klein kasteeltje en ook leuk voor kinderen om te zien. Een rondvaart langs de Toronto Islands is mooi en denk ik ook leuk voor de kids.

Veel plezier in Canada.