Ben nieuwsgierig naar wat mensen belangrijk vinden op hun vakantie adres…
Verwacht ook dat er door verschillende doelgroepen op andere dingen word gelet…
Doe dit omdat ik eigenlijk gewoon nieuwsgierig ben maar ook voor een vriendin die een opleiding doet in de reisbranche.
Hmm vindt ze bijna allemaal wel belangrijk, maar als ik moet kiezen dan ga ik voor klimaat (het moet natuurlijk wel zonnig zijn), kosten (niet te duur graag) en omgeving (vind het wel belangrijk dat er voldoende winkeltjes, terrasjes, mooi strand in de buurt is).
klimaat; lekker zonnetje en warme temperaturen graag
excursies; ik wil wel iets zien van de streek
Natuurlijk zijn de kosten ook belangrijk. De accommodatie is ook belangrijk, ik houd vooral van kleinschaligheid. Maar daar slaap ik toch alleen maar… ik ben niet echt een all-inclusive type die hele dagen bij het hotel rondhangt, ik ga er liever op uit.
Mijn eerlijke mening om een geslaagde vakantie ben ik het voor het ogenblik met de meerderheid eens. De zon en hemooie weer komt er natuurlijk automatisch bij,maar als je ergens op vakantie tussen een bouwwerf zit,sorry blijfdan liever thuis. De omgeving is van heel groot belang. De zon ,de zee, de bergen, de zo mooie afwisselende natuur in Turkije is prachtig.Een mooi,terrasje met een mooi zeezicht of vergezicht is toch gezellig,winkeltjes, sfeer dat maakt de vakantie goed. Al komt er dan een dagje regen de omgeving moet zo zijn dat je er ook in de natuur bij slecht weer iets kan doen.Je vraagt cultuur,ik hou van geschiedenis en cultuur maar als ik de toeristen hoor met kleine kinderen gaan ze echt geen dagen excursies gaan maken.De omgeving is voor mij ook het voornaaamste.
Groetjes uit Kusadasi
Franka
Ja, ik vind het moeilijk om maar 1 antwoord te geven. VInd zoveel belangrijk. Het ligt er ook echt aan wat voor vakantie ik ga doen. 1x per jaar ga ik voor de rust, andere x weer voor het stappen etc. Als ik familie opzoek in het buitenland ga ik weer voor het shoppen.
Dus het hangt af van wat ik op dat moment wil en met wie ik ga. Klimaat is voor mij wel belangrijk. Als ik ga wintersporten moet er sneeuw en zon zijn en met de zomervakantie wil ik weer strand en zon…
Begreep uit de naam van de peiling dat het om een top 3 ging! Dus toen ik stem indrukte zag ik pas dat slechts 1 stem telde.
Voor mij zijn de omgeving, accomodatie en afstanden belangrijk.
Inderdaad wil je niet op een bouwterrein zitten, en ook niet 6 km van de bewoonde wereld.
Maar ook het achterland telt behoorlijk mee. Wij zijn van de reislustigen, en mogen graag met een autootje rondkijken.
Natuurlijk is de temperatuur ook heel belangrijk, en zo blijkt dat ik/wij al weer op een top 5 uitkomen
Annemiek