:dag:Hoi ik ben Helen en vond dit forum bij toeval, erg handig!
Ik wil in de zomer van 2010 naar Japan. Ik ga alleen en wil niet georganiseerd.
Ik wil naar 5 delen van Tokio en per deel wil ik 3 dagen blijven:
Ikwil naar
Harajuku
Ginza
Asakusa
Chiyoda
Roppingi
Ik wil verblijven in goedkope hotels of hostels. Nu wil ik weten wat de afstanden zijn tussen de districten en de afstand van het vliegveld naar de districten. Ik heb geen idee en kan het nergens vinden. Ik ga per metro reizen. Ik wil graag weten of iemand iets weet over deze afstanden en welke volgorde ik het beste kan nemen.
groeten Helen
Afstand tussen deze wijken? Asakusa en Harajuka liggen van deze wijken nog het verst uit elkaar, dat is ongeveer, schrik niet, een half uur per trein. Tokyo mag dan een bizar grote stad zijn, de interessante wijken liggen allemaal vrij dicht bij elkaar. Uitstekend bereikbaar per trein of metro. En dus ook prima vanuit één hotel te bezoeken
Overigens denk ik ook niet dat je zoveel tijd in die wijken nodig zal hebben, een dag of zelfs maar een dagdeel is in de meeste gevallen meer dan genoeg. En dan waag ik nog te betwijfelen of je nu de interessantste wijken noemt. Asakusa is een must, Harajuka en het nabijgelegen Yoyogi-park vooral op een zondag ook wel. En vooruit, Chiyoda ook wel, al is het maar omdat Akihabara hier ook toe behoort. Ginza en Roppongi zijn leuk om geweest te zijn, maar ook niet meer dan dat. Sowieso hoef je gezien de afstanden ook niet echt vanuit de wijken te denken, maar meer vanuit de bezienswaardigheden. In een half uur sta je aan de andere kant van de stad.
Maar blijkbaar ben je van plan in totaal 2 weken te gaan, waarom dan niet wat rondreizen? Je zou kunnen overwegen om naast Tokyo ook Kyoto te bezoeken, en van hieruit Nara en Himeji. Of zelfs nog verder, naar Hiroshima bijvoorbeeld. In twee weken kan je een hoop zien, zonde om dan in Tokyo te blijven, hoe geweldig die stad ook is.
Met hostels heb ik geen ervaring, maar overal vind je goedkope businesshotels. Niet bepaald sfeervol, wel altijd schoon en vaak inclusief (Japans) ontbijt. Toyoko Inn is een keten van dergelijke hotels, in veel gevallen gelegen vlakbij treinstations. In Tokyo is Oak Hotel ook een prima keuze.