Beste Wereldwijzer,
Ik ben nog niet zo lang actief op jullie forum. Maar ik denk dat het belangrijk is dat ik me even voorstel, want ik zit zeker met een aantal vragen.
Alles draait erom toen ik dit las:
" Het is alleen verboden als het bewust reclame maken is voor websites of andere commerciële uitingen te plaatsen, zeker als ze niets met het onderwerp te maken hebben. Zowel op het forum als via het persoonlijkeberichtensysteem. Uitzonderingen kunnen worden aangevraagd bij het forumpersoneel."
Ik ga samen met mijn man reeds meer dan 15 jaartjes naar Noord-Amerika op vakantie. Op een bepaald ogenblik hebben wij eens goed nagedacht over hoe wij onze ervaring en kennis kunnen vormgeven op een manier dat andere reizigers hier ook iets aan hebben. Gegeven dat dit een vrije-tijds (onderzoeks)project is, hebben we er 7 jaren over gedaan. Het resultaat is een website waar mensen énerzijds informatie vinden over bestemmingen met een hoge natuur- en/of historische waarde en waar mensen anderzijds aan de hand van een gekozen bestemming zelf een route kunnen uitstippelen (in USA en/of Canada: www.yourtripto-go.com). Deze dienst is gratis. Alleen is er voor het zelf uitstippelen van een route een registratie vereist. De website werkt eigenlijk als een vorm van portaalsite waarbij de meest officiële links en de minst commerciële links werden verzameld. Ondertussen staan er meer dan 1500 bestemmingen op onze website en meer dan 5000 links. We wilden nl. niet steeds het warm water opnieuw uitvinden, maar zorgen ervoor dat mensen geholpen worden om hun weg te vinden in de talloze informatie de er op het net staat. De website is ook volledig in ons eigen beheer. De technische uitwerking wordt opgevolgd door mijn man en de inhoudelijke uitwerking ligt bij mij. Er is geen forum gekoppeld aan onze website en dat is nu en ook in de toekomst niet onze bedoeling. Mensen vinden dus geen persoonlijk antwoord op onze website, dat is de meerwaarde van een forum zoals dat van jullie. Alleen al het onderhoud en het toevoegen van nieuwe bestemmingen op onze website, vergt voldoende van onze tijd
Uiteraard staat onze website niet geheel los van commerciële bedoelingen. We hopen er ook énige vorm van inkomsten uit te halen. Mensen kunnen bijv. een trip bij ons op maat laten maken MAAR zonder boekingen, want wij zijn geen reisbureau of touroperator. Dit neemt niet weg dat iedereen vrij toegang heeft tot onze website en helemaal zelf een route kan uitstippelen, zonder énige kost.
Ik denk (en ik hoop) dat ik op basis van mijn ervaring heel zinvolle antwoorden kan formuleren op vragen die mensen hebben die naar Noord-Amerika willen reizen. Op 1 van de vragen waarop ik heb ingespeeld, geef ik ook concreet de links door naar waar er meer informatie op onze website kan gevonden worden (http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=192108&p=1113631#post1113631). Let wel, ik geef geen links door als ze niet relevant zouden zijn voor de reiziger. Op onze website staat nu eenmaal informatie die soms heel moeilijk te vinden is en die de geïnteresseerde reiziger kan gebruiken voor zijn reisplannen.
Ik hoop alleen maar dat u zich erin kan vinden dat dit een mooie aanvulling is voor het forum en dat ik mijn kennis op deze manier mag delen met andere forumgebruikers?
Een antwoord zoals u op deze link kan terugvinden http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=192108&p=1113631#post1113631 heb ik ook niet op 1 2 3 geformuleerd. Daar kruipt even werk in. En dat is graag gedaan, tenminste… als u ermee kan leven dat ik ook links vermeld naar onze site? Ik denk dat het belangrijk is dat ik dit even duidelijk formuleer ![]()
Ik ben ook jullie forum een beetje aan het leren kennen. Ik vind het goed georganiseerd. Nog niet voor onmiddellijk misschien, maar ik zie zeker mogelijkheden om van jullie diensten ivm samenwerking gebruik te maken. Dus wie weet…
Als u nog vragen heeft, stel ze gerust. Ik kijk er alvast naar uit om uw antwoord te vernemen.
Vriendelijke groeten,
Vanessa van Droogenbroeck