Ik was van mening dat we opmdeze website geen reclame maken voor gidsen en chauffeurs of heb ik het verkeerd ?
Klopt, kan m.i. niet door de beugel en heb gerapporteerd met dat waarschuwingsbord-icoontje linksonder het bericht. Als jullie dat ook doen is het nóg duidelijker voor onze global moderator dat ie weg moet
Dank,
<Erik> & [Sandya]
Informatief, geen schreeuwerige reclame, dus toegestaan.
Iemand die informatie zoekt over gids in Sri Lanka is blij met deze info.
Ik vind het noemen van een tourorganisatie in Negombo met vermelding van link naar de website een vorm van commerciële reclame. Ik heb dat net gemeld bij de moderator. Is het duidelijk wat wel en niet kan ? Als bovenstaand wel kan (zoals Theiz aangeeft) dan plaats ik ook een link naar mijn website met gidsen/chauffeurs. Volgens Theiz is dit informatie waar reizigers blij mee zijn, toch ?
Ik heb het niet verzonnen, Jeroen heeft dat zo al meerdere malen bepaald.
Zal zo even voorbeeldje zoeken.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=205495
Niet exact hetzelfde maar dit is volgens mij ongeveer dezelfde situatie en is door Jeroen beoordeeld en akkoord gevonden.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=204110
Nog een zelfde post, is puur aanbeveling “eigen” product en toegestaan.
Mijn voorstel is dat de moderator duidelijke regels stelt wat wel en niet toegestaan is !
Lijkt me dat het bestuur dat doet. Beleid moet over heel wereldwijzer gelijk zijn.
Nee dat bepalen de moderators per forum deels. Dit soort eigen waar aanprijzen voor iemand die niet betaalt ban ik in het India subforum geheel, en als WW eigenaar daar andere meningen over heeft dan zoekt ie maar een andere moderator voor India.
Het punt hier is maar liefst driedelig
a] Niemand heeft in deze thread om advies voor een naam gevraagd. Dan toch met namen van chauffeurs komen is dus gewoon ongevraagde reclame, op o.a. Tripadvisor tolereren we dat écht niet.
b] Want inderdaad, zoals Helicon al zegt: als dit mag dan mogen ook de 3-4 deelnemers in het forum die zelf operator zijn, en de tientallen met bevriende chauffeurs waar ze positieve ervaringen mee hebben, gevraagd en ongevraagd die hier gaan aanbevelen. Dat is een zodanig volume dat het dit subforum qua leesbaarheid zou doen imploderen, en het erg erg moeilijk gaat maken om alhier nog zinnig advies te geven waar de lezer van op aan kan dat het ONpartijdig is. Wat je nl. ook volop ziet in de Tripadvisor posts die verwijderd worden is 50-60% zinnige antwoorden op de vraag en daarna weer een copypasted tekst met ophemelen van chauffeur XYZ die over het betreffende onderwerp meer zou weten.
c] We hebben hier al een aantal maanden geen subforum-moderator, vandaar dat het even hoog-over moet met algemene mensen vol goede bedoelingen zoals Georges en niet-Lanka-ervarenen zoals Theiz. Mogelijk was deze ellende vermeden als die vacature ingevuld zou zijn.
Maar anyway, het probleem ligt hier primair bij de regels die ik erg schadelijk vind voor wat een kwaliteitssite wil zijn. Okay nog minder erg dan die regel waardoor één van de drie stickies op dit subforum van een expliciet malafide oftewel lieg-en-bedrieg aanbieder kan zijn, maar daarvoor kan dan tenminste nog als excuus ‘de schoorsteen moet roken’ gegeven worden. Voor een regel die het volspammen van dit subforum, en dat zal gaan gebeuren nu dit hek blijkbaar van de dam gaat, tolereert of zelfs aanmoedigt kan ik geen enkel excuus bedenken anders dan onkunde/kennisgebrek rond de Sri Lanka situatie.
Anyway, mijn mening is gegeven en voor de rest laat ik het erbij. Toekomstige spam hier kan ik blijkbaar maar beter niet meer rapporteren want officieel is dit “geen spam”; als er inhoudelijke nonsens verteld gaan worden dan reageer ik daar wel op.
Dank,
<Erik> & [Sandya]
PS Gelukkig zijn er alternatieve sites voor wie wél kwaliteitsgarantie in de antwoorden wil hebben inplaats van massaal-aanprijzen-van-vriendjes (of zelfs je eigen chauffeurs)…
PSPS Nee ‘onze’ chauffeur zal ik niet gaan promoten hier met spamberichten, zoals dat m.i. hoort staan zijn gegevens alleen op advertentiesites en kan men ze via privébericht van ons krijgen.
Tsja… ik heb het ook niet verzonnen. Heb in mijn admintijd diverse discussies gehad over dit onderwerp en Jeroen heeft bepaald dat het mag en uiteindelijk maakt hij het beleid in dit soort situaties.
Enige dat ik persoonlijk vind is dat op heel wereldwijzer hetzelfde beleid gevolgd moet worden en het niet per forum verschilend moet zijn.
Wel of geen ervaring met het land is, qua forumregels, niet zo relevant. Gaat er puur om of bericht aan regels voldoet en dat doet het volgens mij.
Overigens, ik ben geen admin, algemene moderator of wat dan ook meer op wereldwijzer hoor…
Nee maar mede omdat jij hem rapporteerde als wél gewenst heeft Georges, onze algemene moderator, hem laten staan. Geheel valide vanuit zijn rol. Maar nog altijd een m.i. in ernstige mate foute beslissing vanuit algemeen beleid dat dit subforum om zeep gaat helpen, sorry…
<Erik>
Jup, hij voldoet aan de regels en dat heb ik gemeld.
Nogmaals… ik heb het niet bedacht of ik het er mee eens ben is ook niet relevant.
Ik zou zeggen, laat Jeroen het even checken die is tegenwoordig forum coordinator.
Nee hoor, I-rest-my-case want in eerdere discussies had ik 'm al voldoende voor dit soort gevallen gewaarschuwd. En ook gemeld dat ik voor India subforum de teugels strakker aantrek want ik sta voor mijn eigen niveau van kwaliteitsnormen en niet-gekleurde-informatie. Als dat niveau alsnog niet zou mogen, zoals gezegd, vrijwillige taken worden vrijwillig op je genomen en kunnen ook weer vrijwillig worden teruggegeven
Dank,
<Erik>
Sorry ik beslis nog altijd voor mijn eigen rekening daar heb ik Thijs zijn goedbedoelde opmerking niet voor nodig om tot een conclusie te komen of dat haar onderwerp onder spamberichten valt.
Ik hanteer gewoon de regels die me werden opgelegd door Jeroen !
Okay sorry hoor. Maar je bent dus wel degelijk inconsequent geweest: het bericht van Jan Kerkhofs waarmee hij in deze thread zijn eigen chauffeurs aanprees heb je nadat ik 'm meldde wél gewist. Dat had dus, ter onderstreping van de heilloze weg die blijkbaar mogelijk is met Jeroens regels, ook gemogen (dus niet meer wissen) want het was immers geen ‘agressieve commercieele tekst’ en mogelijk ‘informatief voor reizigers’. Dat is dus het probleem, de regels zelf zijn m.i. niet in staat een voldoende kwaliteitsniveau aan in ieder geval dit subforum te geven. Ik ben ook niet nijdig op jullie twee, ik vind de regels beschamend (en zoals gezegd gebruik ik voor het India subforum en Facebook site zwaardere regels, en dat is voor WW take it or leave it…).
<Erik>
Denk nu niet dat ik over een nacht ijs ga om berichten te verwijderen Erik !
Als sommige (weet het niet meer wat betreft Jan Kerkhofs) regelmatig dezelfde link geven naar hun favoriete reissite of een FB account met veel reclame er in geweven,dan ga zo’n berichten bij mij in de prullemand.
Ook controleer ik dikwijls hun account ofdat ze geen connections hebben met één of andere reisorganisatie.
Het kan zijn dat er af en toe iemand door de mazen van het net glipt,nu ik ben ook niet feilloos ,ik kan ook fouten maken dat is geen schande.
Okay dat betekent dat er nog enige hoop is in de regels: herhaald reclame maken zou niet mogen en eenmalig wel? Prima hoor, als het voor een bepaald WW gebruiker (en toevallig weet ik wie er commercieel zijn en wie niet) te erg wordt dan kan het zijn dat ik ze nog als spam rapporteer. Maar het geval hierboven dus niet en dus mag ook elk ander zijn/haar bevriende chauffeurs willekeurig gaan aanbevelen. Nogmaals, geen kritiek op jou maar op de regels.
<Erik>
PS Sorry ik haalde twee tegelijk geposte berichten door elkaar. Die van Jan in deze thread hebben we laten staan en heb ik ook niet gerapporteerd, die in die andere thread (over transport Kandy-Sigiriya) was gerapporteerd en gewist. Maar nogmaals, ook die (Jan bood aan via privebericht te communiceren want dan kon hij zijn chauffeur aanbieden) zou in theorie ook gewoon onder die regel van toerist-helpen en informatie-verstrekken kunnen vallen. Zoals ook het bericht hierboven dat de discussie startte en m.i. gewoon spam is…
Onlangs heb ik door jou gerapporteerde bericht in de helpdesk onmiddellijk verwijderd zie uitleg http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=203578