Toesistenvisum aanvragen voor vriendin

hmm dat toeristenvisum zal voor mijn vriendin geen probleem worden.
de planning is met haar te trouwen volgend jaar(in thai en NL)
zijn kan voor dr werk overplaatsing aanvragen naar nederland.
wat betreft een verblijfsvergunning,is dat in dit geval makkelijk te verkrijgen?
dus getrouwd en werk in nederland.
kan iemand me hier meer over vertellen?
we zijn nl het 1 en ander aan het plannen.
ze gaat bijvoorbeeld al nederlandse les nemen in thailand

Jeroen:chin:
sawatdee krap

mvv procedure volgen. Dat is waarschijnlijk sneller als via haar werk een verblijfsvergunning regelen. MVV is wel duur, aanvragen kost 830 euro en dan komt er later nog 350 euro voor de verblijfsvergunning bovenop. Mijn vriendin begint morgen met de cursus nederlands in Bangkok.

Inderdaad (die kosten zijn absurd hoog)

Indien jullie willen trouwen in NL niet vergeten m46 formulier in te vullen. Dit kan lang duren dus indien jullie snel willen trouwen eventueel aanvragen tijdens haar kort verblijf in NL

Waar gaat ze les volgen?

Iemand uitnodigen voor vakantie:

Logie verklaring/garantstelling formulier te downloaden via de site IND, volledig invullen en handtekening laten legaliseren bij uw gemeente.

Verder van u nodig 3 recente loonstroken, kopie arbeidscontract, kopie paspoort.

Dit in geval als u garant staat voor het persoon.

Mijn vriendin gaat hier naar toe http://www.nederlandslerenbangkok.com.

Op internet hebben we nog 3 andere cursussen gevonden. Maar deze locatie is voor haar het makkelijkst, nog wel 1 uur reizen voor haar vanuit bangkok zuidwest.

Ok lees hier ook goede berichten over. Kan ze al een beetje Nederlands? het is best wel lastig voor ze hoor zeker met de vernieuwde eisen…