Allereerst mijn excuses wanneer dit onderwerp onjuist geplaatst is.
Misschien kennen jullie de film wel: Into The Wild.
Een film waarin 1 van de avonturen van Alexander Supertramp ook mijn droom is. (geworden) Hij vaart de gehele Colorado River af met een kajakboot. Nu is het niet zozeer mijn droom om de Colorado River te bevaren maar het idee vind ik geweldig.
Mijn ervaring is 0 maar ik geloof niet dat er bij een rustige stroming ervaring vereist is, daarom dacht is aan de Maas.
Ikzelf zie het zo voor me:
Ik ga naar de plaats waar de Maas ontspringt, ga te water, kajak een x aantal km en ga daarna opzoek naar een camping waar in de nacht door zal kunnen brengen. Deze stappen zullen zich dan een tijd herhalen tot ik met mijn kajak ergens in Nederland arriveer.
Ook heb ik aantal vragen:
Is dit reëel of gewoon een naïefe droom?
Is dit verboden? Ikzelf denk dat wanneer het vaartuig ongemotoriseerd is, je overal mag varen zonder vaarbewijs, of zit ik er helemaal naast?
Ik zal elke vorm van reactie enorm waarderen :chin:
leuk idee en ik denk dat de maas hiervoor een leuke rivier is al kan hij in frankrijk en belgie plaatselijk ook best wel stroming vertonen.
voor een ongemotoriseerd vaartuig heb je inderdaad geen vaar bewijs nodig denk er wel aan dat delen van de maas sluisen bevatten en dat is geen pretje met een kajak
als je de route van de maas wilt varen zou ik zeggen eindig deze rit dan bij slot loevenstein daar waar de maas en waal bij elkaar komen om als merwede verder richting rotterdam te stromen hier vind je op de zuid oever van de maas het leuke stadje woudrichem mischien wel een leuk eindpunt voor deze avontuurlijke reis
ik weet niet veel van kamperen maar weet wel dat wild kamperen in nederland verboden is maar mischien dat in belgie/frankrijk dit wel mag dan is hett nog gemakkelijker een slaap plaats te vinden voor een nacht (mocht er geen camping in de buurt zitten want verplaatsen gat nu ook weer niet zo snel dat als je moe bent aan het einde van een dag dat je nog even een km of 10 verder wilt gaan voor een camping