Toertjes Koh Chang

Mijn vriend en in gaan in juli een rondreis maken en eindigen zo ongeveer op Koh Chang (paar dagen maar), nu willen we graag voor 1 dag een snorkeltoertje doen en voor een andere dag willen we sowieso watervallen zien (op eigen houtje of met een toertje). Ik weet dat ik het ter plekke kan regelen, maar ik ben alle kosten op een rijtje aan het zetten, dus mijn vraag is: Kan iemand vertellen watvoor toertjes hiervoor worden aangeboden en wat daar ongeveer de prijzen van zijn?

Alvast bedankt!

Voor watervallen heb je in principe al geen tour nodig. Deze kan je perfect zelf doen. Staat allemaal goed aangeduid en is makkelijk terug te vinden met de doorsnee tourist-maps. Wel best watersandalen meenemen, als het geregend heeft, kunnen de paadjes erheen onder water staan.
Voor snorkeltours zou ik ten rade gaan bij Wimkohchang (ook een vaste waarde op dit forum). Hij heeft een duik-en snorkelschool in het zuiden van het eiland, Bhan Bao. Toffe kerel, mooie omgeving. Hij kent trouwens ook super-adresjes als je eens lekker wilt eten! :wink:

Grts,

Jelle

1 like

Bedankt voor de tip, watervallen op eigen gelegenheid doen was al mijn eerste keuze inderdaad. Wat betreft snorkelen gaat het er mij vooral om dat ik ongeveer een richtprijs weet voor een dagtour (moet ik denken aan 5 euro p.p. of 25 zeg maar).

Kan ik je niet zeggen, toen wij er waren was de stroming niet goed voor snorkeltours (regenseizoen). Er zal zeker wel iemand reageren om deze vraag te beantwoorden.
Btw, Koh Chang is echt een heel mooi eiland! Zijn jullie van plan om met de scooter rond te toeren? Als je dit ziet zitten, kan het je veel geld aan songtaauw (taxi) besparen, maar wel opletten: de weg op Koh Chang is bijwijlen zeer grillig.

Dat willen we wel proberen ja, als we dat aandurven inderdaad, want ik heb nog nooit scooter gereden en voor mijn vriend is het lang geleden en we hadden al gelezen dat de weg er inderdaad niet heel goed is. Maar na een aantal keren in Azie nog nooit een brommertje gehuurd dus staat nog wel op mijn lijstje ;).

Bedankt voor de info, ik wacht nog even af of er iemand reageert wat betreft de snorkeltours. Ik hoop wel dat wij wel kunnen snorkelen, we gaan in juli, hopelijk is het weer dan niet te slecht…

Wim’s profielpagina (hier kan je naar de website doorklikken of hem een mailtje sturen): http://www.wereldwijzer.nl/wimkohchang/

Indien je zelf nog nooit hebt gereden en je vriend heel lang geleden, raad ik je eerlijk gezegd af om op Koh Chang te rijden…

Oke, bedankt voor het advies, we zullen er zeker rekening mee houden!

Kunt u mij wellicht ook wat vertellen over snorkeltourtjes?

Idd, misschien best eerst wat oefenen in het Noorden (CM, CR of zo)
En sowieso helm dragen! Veel toeristen doen dit effe lekker niet, maar het kan het verschil tussen leven en dood betekenen…
Vergeet ook niet dat je (in geval van ongeval) in het bezit moet zijn van een rijbewijs. (Met Belgisch rijbewijs voor auto mag je- na twee jaar- met een motor tot 125cc rijden, in Ned. weet ik het niet. De meeste scooters in Thailand zijn minstens 100-110cc)

Ivm met het scooteren, zou ik het ook afraden om hier op Koh Chang te rijden, zeker als je geen ervaring hebt.

Snorkelingtrips worden dagelijks georganiseerd, wel afhankelijk van het weer in deze periode van het jaar :stuck_out_tongue:

De afvaart is voorzien om 9 uur in de ochtend en je bent de hele dag onderweg, Verschillende plekjes worden aangedaan om al het moois hier onderwater te ontdekken. Je krijgt snorkel, masker en vinnen (zwemvesten zijn uiteraard ook voorhanden) en er is natuurlijk eten en drinken voorzien.
De snorkelplaatsen zijn relatief ondiep (gemiddeld 5-8 m) en is er geen tot weining stroming, wat het lekker makkelijk en veilig maakt!

Terugkomst is rond 5u in de namiddag in Bang Bao waarna je weer terug naar je hotel wordt gebracht.

Voor een dagje snorkelen moet je op een 850 THB rekenen.

Naar de waterval wilde je toch ook weten ? Neem de minibus zoals ie rondrijdt voor de vastgestelde prijs van 100 baht. Of ga, als je zoals ik, in Ao Khlong Prao logeert, ga te voet.

Zeg tegen de chauffeur dat je eruit wilt bij “Waterfall” of Naam Tok, van daaruit is het een paar honderd meter lopen naar de ingang. Onderweg kom je nog wat huisjes en guesthouses tegen. de waterval zelf is niet superspectaculair, maar wel ff lekker voor een verkoeling.

Hans.