Oktober 2010 verblijven wij (2 personen) voor 5 nachten op Koh Chang. Het is het einde van onze reis dus op zich vind ik het wel relaxed al van tevoren te weten waar we naartoe gaan.
Heeft er iemand suggesties? Wij willen een lekker luxe resort vanwaar we kunnen snorkelen en bv een trip naar een waterval of met de olifanten kunnen maken.
Suggesties?
Wij verbleven vorig jaar in het Paradise resort. Toevallig ook in Oktober. http://www.kohchangparadise.com/ Geweldig gehad! Het ligt ideaal, gelijk aan het strand van Khlong Prao, niet te druk dus. Er is een winkeltje bij waar je tripjes kan boeken maar schuin aan de overkant zitten ook reisbureautjes waar je zoiets makkelijk kan regelen. Verder is het personeel zeer vriendelijk, het is er schoon en het eten is ook heerlijk! (het ontbijt niet zo, maar dat zegt vast iets meer over mij dan over het resort, ben nogal een pieperd;))
Echt een aanrader!
Ik had graag dit jaar weer gegaan, maar de prijzen zijn behoorlijk omhoog gegaan. Vorig jaar betaalden we €36,- per nacht en nu zie ik prijzen op internet varierend van €54,- tot €94,-.
Oja, die waterval is makkelijk te bereiken vanaf het resort. Iets verder dan het resort is een weg die je in gaat of rijd en dan vervolgens in het National Park terecht komt. Wij hebben er een scooter gehuurd en met 5 min waren we er. De klim er naar toe niet meegerekend;) En tevens zijn bij het begin van deze weg de olifanten. Hier hebben we een olifanten trip gemaakt. Zoiezo zul je voor snorkel en duik tripjes naar Bang Bao moeten, een dorpje wat zeker de moeite waard is om te bezoeken! Hier vanuit gaan de boten om te vissen/snorkelen/duiken.
Vlakbij heb je ook KP huts, wij betaalden daar 500 THB voor een zeer mooi hutje vlak aan 't strand. Er waren ook hutjes op het strand zelf, die waren rond de 1000 BHT denk ik.
Naar Bang Bao is het een half uurtje stappen of zo. Vlakbij Bang Bao zijn er ook wel leuke hutjes.
Uhhh lopen is wel ver hoor…maar kan natuurlijk aan mij liggen. Ben een lui mens;) Maar stel, je boekt een snorkel/duiktripje dan word je bij je hotel opgehaald en uiteraard ook weer terug gebracht. Wij deden het met de scooter, kwamen veel in Bang Bao, denk toch zeker wel een kwartier tuffen en die dingen rijden niet echt zachtjes. Je kan trouwens ook met een songtaew deze staan naast de ingang van het resort. Maar die dingen zijn alles behalve comfortabel, je rug gaat er aan…
Als je wilt, kan en durft dan kan ik zeker een scooter aanraden! Te huur voor pak m beet 150 baht per dag. Wederom tegenover het resort zit een prettige verhuurder. En een super restaurant genaamd, YES! Ghe, je vroeg er niet naar maar moet YES gewoon even vermelden.
Wanneer gaan jullie in Oktober? Wij zijn vanaf 26 Okt op Koh Chang. Hebben een kneuterige accomodatie geboekt, zag t op internet en was er gelijk weg van! Baan Rim Nam | Top Rated by Booking.com & Tripadvisor in 2023. Heb geboekt omdat er maar 3 kamers zijn en ik niet naast het net wil vissen.
Vanuit Chai Chet is het ongeveer 30 tot 45 min met een scooter naar Bang Bao. Het ligt niet echt op wandel afstand van elkaar :hihi:
Kijk eens even naar Nirvana Resort in Bang Bao, dit is prachtig gelegen in de baai met een schitterend terras waar je de zonsondergang kan bewonderen. De kamers zijn zeer stijlvol en het resort beschikt over twee zwembaden. Dit is een van de weinige plaatsen waarvan je van het strand kan snorkelen, al is het wel beter om een duik of snorkel trip te boeken om de echte pracht van het onderwater leven hier zien.
Gajapuri en The Chill zijn twee mooie hotels die vlak naast elkaar liggen in Kai Bae. Beiden bieden de nodige luxe en zijn op wandelafstand van verschillende restaurantjes en shopjes. Hier is er geen mogelijk tot snorkelen van het strand, wat geldt voor 99% van alle resorts hier op het eiland!
Indien je meer info wenst, aarzel niet en laat me maar iets weten
Dus toch wel Wim. Ik met m´n 15 minuten… naar mijn idee was het veel korter namelijk en helemaal door de reactie van Thierrytb ging ik twijfelen. Dat het niet te lopen was dat weet ik wel maar 30 tot 45 min met een scooter dat wist ik niet meer. Maar dit is geen tegenspraak hoor;) T is gewoon al te lang geleden voor mijlol2
Maar ondanks dan die tijd (die ik me niet meer herinner;)) gingen we iedere dag wel een keer naar Bang Bao, het was echt de moeite waard!
Nirvana ziet er inderdaad schitterend uit. Ik neem aan dat je vanaf daar ook alle activiteiten kunt ondernemen? Op de site staat dat ze tot oktober gaan renoveren, weet je zeker dat we tegen 14 oktober daar terecht kunnen?
Thierry db heeft het over KP huts, geen idee wat dat zijn?
Bang Bao ligt een goede 15 km van Chai Chet. Rekening houdend met de kronkelende en bergachtige weg en het andere verkeer, kan je maar beter je tijd nemen als je geen ervaren rijder bent en dan is 30 min geen luxe
Inderdaad ook vanuit Nirvana kan je alle activiteiten doen. Het is trouwens vlak achter mijn hoek gelegen, op een goede 5 min wandelen. Wij kunnen alles voor je regelen ivm activiteiten of andere vragen!
Kzal even nahoren bij de manager van het hotel wanneer ze weer operationeel zijn.
De meest bijzondere tocht die Ko Chang te bieden heeft is natuurlijk de speciale olifantentocht. Gezeten bovenop de rug van een echte olifant kun je het eiland op een speciale manier verkennen. Baan Kwan Chang is het bedrijfje dat de speciale olifantentochten organiseert, ligt in het noorden van Ko chang, op 3 km van de hoofdweg. De olifantentocht gaat door de jungle en onderweg krijg je de kans om de olifanten te zien “baden” in de rivier en om ze te voeren. Via het Garden Resort kun je arrangementen boeken en er is een mogelijkheid om opgehaald en weer teruggebracht te worden.
gegroet:georgessiam.:chin:
Ik vond het Banpu resort erg leuk op white sands, en speciaal de bungalows, sommige liggen langs het zwembad, maar er zijn er ook 3 die onder de bomen aan het strand liggen. De prijzen weet ik niet meer precies, in April was het ongeveer 2500 bath. En alles in de buurt, winkeltjes, restaurants. Maar het leukste eet je eigenlijk op strand in de avond.
Goed om te horen dat Nirvana open is tegen de tijd dat wij erheen willen!
Ik zie alleen een groot verschil in prijs. We willen graag in een bungalow met strand-view met 1 slaapkamer. Volgens hun eigen site betaal je 25.000bht voor 5 nachten, via booking.com slechts 15.000bht.
Op zich vind ik het het prettigst om rechtstreeks met een hotel te schakelen, maar het prijsverschil houdt me in deze wel een beetje tegen.
Je hebt gelijk, ik heb niet goed gekeken! Ik keek enkel naar de rates.
Kan dus toch prima rechtstreeks boeken
Bedankt dat je even met me meekijkt!
Vanaf hier kun je ook de tocht met de olifanten boeken toch?
Het resort is vlak achter onze hoek gelegen. Als je even binnenspringt, dan kan ik dat ook voor je regelen.
Wij kunnen trouwens alle andere activiteiten op het eiland ook boeken. Is makkelijk, geen problemen met de taal op deze manier
Je kan ons vinden op de hoek van de Bang Bao Plaza, vlak over de enige plaats die laundry doet in Bang Bao.
Er is een padje dat loopt van het Nirvana resort, via de baai van Bang Bao, vlak tot bij het begin van het vissersdorpje. Het vissersdorp is naar rechts (de pier op), als je hier naar links gaat kom je uit bij de 7/11 (klein supermarktje) en wij zijn een goede 150-200m verder op te vinden.