Toerkisch Teatime 27

cris. heb je al inlichtingen ingewonnen bij de luchtmacht, als je dat echt wil kun je de opleidingen van defensie krijgen he…met een diploma, havo of vwo kom je een heel eind…en ja je krijgt gelijk een rang…met de opleiding die hun geven, ik wil er vanaf wezen maar volgens mij kom je van die school af en ben je dus gelijk luitenant…dat komt door je vooropleiding, maar bij de marine heb je ook hele leuke banen voor meiden hoor bijvoorbeeld ops dat is om verkeersvliegtuigen op een groot schip te laten landen enz…radar…en weet ik veel wat nog meer. Maar dan moet je wel naar den helder naar de zeevaartschool…luchtmacht die zit meer in het zuiden van het land gilze rijen bijvoorbeeld.

Ja eigenlijk wel, er kan altijd wat gebeuren zodat je je reis moet annuleren en dan krijg je je geld terug, maar ook als je in het buitenland zit en je moet terug krijg je je dagen terug betaaald…

Mijn zoon zit natuurlijk in het leger (landmacht) maar is eerst marinier geweest en zat hij op de marinierskazerne in Doorn, hij is ook naar Irak geweest, hij zat in SFIR 2, dat was de 2e lichting die naar Irak ging. Nu moet hij waarschijnlijk in november naar Afganisthan…wij vinden het niet leuk maar hij wel…hij is in hart en nieren militair, en zo is hij gevormd bij de mariniers, nu bij de landmacht lijkt het allemaal meer een burgerbedrijf, maar hij heeft echt dat gedrilde over zich…en de arme soldaten die onder hem staan, vinden hem dan ook maar een l*l maar hij brengt ze wel wat bij, ze moeten gewoon doen wat hij zegt, en zo niet dan hebben ze een probleem, bij mij zoon is het in gestampt zeg maar, maar bij de landmacht is het over het algemeen wat slapper zeg maar.
Maar als je naar de luchtmacht wil, hou er dan ook rekening mee dat je uitgezonden kan worden hoor, en het is heus niet altijd rozegeur en maneschijn maar het heeft wel wat avontuurlijks nietwaar.

Ja, daarom juist. Een vriendin van mij gaat na VWO dit jaar bij de marine. Dat is juist het avontuurlijke dat ik zoek, maar ook vooral mensen helpen. Bij defensie (of het nou luchtmacht of landmacht of marine is) gaat het toch vaak (als je iig bij de Nederlandse defensie zit) om vrede stichten. Die mensen daar ook een beetje helpen, zorgen dat het rustig blijft, opstanden voorkomen, etc.

Maar journalistiek in die richting lijkt me nog steeds heel leuk en bij defensie kun je maar uit een bepaald aantal richtingen kiezen. Vriendin bij de marine kon maar 4 studies doen, die allemaal aansluiten op wat ze bij marine gaat doen. Ik denk niet dat ik bij luchtmacht of landmacht mag en dan journalistiek studeren.

Ik ga trouwens naar de open dag van de luchtmacht, 13 juni. In Gilze-Rijen.

is hartstikke leuk zo’n open dag, toen mijn zoon bij de mariniers wilde ben ik ook altijd mee geweest, ook naar een voorlichtingsbijeenkomst, daar moet je je dan voor opgeven, krijg je een officieele uitnodiging. Na die bijeenkomst, kun je er voor kiezen om gelijk te solliciteren, dat heeft mijn zoon toen ook gedaan, best wel raar hoor om dan alles te zien, want je kunt het niet vergelijken met een filmpje op de tv hoor, daar zie je het ware van het vak…er vielen er zo bij zo al 20 af die wilden niet een de envelop aanpakken, en gingen er als een haas vandoor, het enige wat je wel moet hebben is conditie…voor de keuring, aan iedere baan zit een aparte keuring, voor de mariniers, commando’s en voor luchtmobiel moet je een A status krijgen bij de medische en psychische keuring, haal je die niet dan kun je ook niet op de functies solliciteren, maar dan bijvoorbeeld een B keuring die heb je nodig voor andere functies die wat lichter zijn.
een C keuring is voldoende voor bijvoorbeeld de marechausse…of kok…of matroos…of zoiets.

de keuring bestaat uit 2 delen eerst een psychologische, haal je die niet dan mag je niet naar de medische…bij de medische kijken ze echt overal naar…of er speling op je gewrichten zit…en je eindigd met een fietstest, met 80 omwentelingen per minuut, met steeds zwaarder verzet.
Dat moet je dan zoveel minuten volhouden, mijn zoon had 11 minuten nodig dat is een optelsom zeg maar van het totaal aantal punten wat je moet halen om naar die A status te gaan maar fietste er 13.nogwat…maar hij zei, dat hij toen niet meer kon slikken of spugen, het schuim stond op zijn mond…vreselijk zwaar maar ook je hartslag mag dan niet boven de 140 per minuut komen…je hebt dus een soort van cardiotraining, met allemaal plakkers op je borst die alles van je registreerd, hartslag bloeddruk enz… het is wel eens gebeurd dat ze bijna dood van de fiets vielen omdat ze veel te diep waren te gaan, er staat zelfs een reanimatiekar…is echt waar…zonder dollen…

Ben er even snel doorheen gegaan. Niet echt tijd voor reactie.

Wil wel even zeggen MK dat ik blij ben dat het goed gaat met je kindje en dat het nu goed ligt.

Moet nu snel gaan koken en dan weer werken bij Adhoc.

Geniet van deze zomerse avond.

58 dagen te gaan:wub:

hey dames…
ikke ben weer terug in town…helaas…
deel 27 alweer…super zo snel…maar bijlezen zit er helaas niet in denk ik…

gister nacht om half 2 was ik hier…de afgelopen 13 dagen waren wederom super…we hebben een leuk appartementje…niet groot…maar alles wat we nodig hebben…ik heb meegeholpen in de winkel…en een paar keer met een vriendin naar manavgat geweest…tijs gaat altijd veel te snel…hier gaat het gewone leven weer meteen door…en dat terwijl ik langer tijd nodig heb om te wennen weer!! bahbah…

volgens mij heb ik niet echt een samenhangend verhaal neergeschreven…sorry…
lkkr weinig was deze keer…heb mn kleren namelijk daar gelaten…volgende maand ben ik er toch weer…klinkt goed:D

morgen naar kempervennen…wordt vast wel leuk…maar lag liever 3 dagen in bed…!!

sorry voor dit egootje…!! hoop dat alles goed gaat met iedereen…

xx

Goedenmiddag allen.

@Filiz: Welkom terug. Fijn te lezen dat je het weer zo naar je zin hebt gehad. Nu eerst naar CP en dan alweer naar Turkije. Bofkont. :biggrin: Veel plezier op CP alvast.

@Viva: Ik heb 'm aangevraagd hoor dat E-111 formulier. Was inderdaad nodig zei hij. Komt binnenkort. Die Europesche zorgpas was al onderweg zeiden ze.

@Cristina: Wij hebben ook altijd een verzekering voor de vakantie’s. Ik heb voor zowel de annulering, alsmede een reisverzekering, een doorlopende verzekering. Ik ga daar ook echt niet op besparen.

Zo, ga zo eerst effe eten.

Groetjes;)

oke allereerst GEFELICITEERD!!!
Was het een zware bevalling of viel het mee.
Nou ik schrok er wel eventjes van want ik dacht WOWIE deel 27 alweer.
En ja we hebben deel 26 redelijk vlug vol gekletst.
En op een of ander manier lijkt het dat we sneller gaan als de vorige keren.
Nou ja, mijn soll brief is aangekomen en donderdag gaan ze een gesprek plannen voor mij.
Schilt dat het binnen de instelling is en alleen ik heb erop gereageerd, dus ik maak een redelijke kans.
Nou ik ga straks naar een bruiloft van een collega, moeten we nog zingen ook. BRRR en ik kan helemaal niet zingen. hahahahahahha maar het komt goed.

Groetjes Jac

Nou Filiz hallo en dag dan maar weer, veel plezier in cp

Roanna, ja dat formulier he…handig dat ze dat niet gelijk sturen, maar ja die van mij zijn ook onderweg.

Jac suc6, we duimen voor je

@MK116: Ook fijn te lezen dat alles bij jou goed ligt. Wat dat betreft, je bent er nu klaar voor? Nou, nog even vohouden he?

@Jac: Dan maak je inderdaad wel de meeste kans als alleen jij er maar op hebt gereageerd. Nou, succes ermee. :thumbsup:

@Viva: Volgens mij moet je die ook apart aanvragen, want voor Spanje heb je weer dat e-111 formulier niet nodig. Daar is die Eur. zorgpas weer voor.

Nouja, ik heb ze nu binnenkort beide en kan gerust op reis dus.:thumbsup: Waarheen ik maar wil!

Filiz,welkom terug en veel plezier in CP.

@ Viva: jup, die selecties zijn heel streng en vooral ook heel intensief! Bij de luchtmacht hebben ze van die intelligentie-inzichtsttesten waarbij ongeveer 5% slaagt… Ik heb totaal geen inzicht, dus ben benieuwd. Ik ben bang dat ik voor vlieger te klein ben, daar moet je 1.63 voor zijn. Lijkt me nog steeds geweldig!

@ Fransijn: Adhoc is toch die organisatie die anti-kraak woningen verhuut? Tenminste, in Rotterdam wel!

@ Roanna: is slim, alles verzekerd. Ik doe het ook altijd.

@ Filiz: welkom terug en fijne reis!

Ik heb chocoladeijs gemaakt, ben laatste tijd helemaal in de ijsmaakmood!!
Gewoon heel veel cacaopoeder en melk en slagroom in de blender, dat mixen en dan zes uur in de koelkast. Jummieee!

@ Jac: veel plezier op de bruiloft!

Moet dat ijs niet in de vriezer???:paranoid::cool:

zo deel 27 alweer. HEt gaat echt super snel.

Jup… dat bedoelde ik eigenlijk!

@ Besmile: wanneer gaje geopereerd worden? Das al best snel toch?