Nou in mijn geval, ik kon er wat van. 3 Pakjes shag in de week. Tot dat ja, ik die hartaanval heb gekregen en er dus ook vernauwing in de bloedvaten werd geconstateerd( gedotterd) en het dus beter was, om niet meer te roken vanwege, je kent dat welā¦bla, bla, bla.
Ik had daarvoor ook aleens weleens pogingen gedaan om te stoppen, maar vond het toch weer veel te lekker om er mee op te houden.
Ja, ā¦dat is schrikkenā¦ik kan begrijpen dat die stok achter de deur dan best wel groot isā¦maar als ik dan kijk naar de zus van mijn moeder, al 3x gedotterd, nieuwe bloedvaten in haar benen, en toch nog blijven rokenā¦???
@Viva: Ik ken ze ook! Mijn eigen vader toendertijd. Had alles nieuw in zijn lichaam en bleef maar roken wat hem uiteindelijk op 68 jarige leeftijd fataal is geworden. Maarja, die man heeft op zijn manier genoten van het leven alleen een beetje te kort.
volgens mij, maakt het geen ene flikker uit, mijn opa is 89 jaar geworden, rookte vanaf zijn 11e jaar en niet zoān beetje ook, Terwijl mijn nichtje op 12 jarige leeftijd overleed aan een hartstilstandā¦nog nooit een sigaret aangeraaktā¦zuchtā¦en als ik naar jou fotoās kijk, geen overgewicht ectā¦en jij krijgt het aan je hartā¦en ik die al mijn hele leven lang veel te zwaar ben, heb de hartslag van een jonge meid, een lage bloeddruk, en geen chloresterol ectā¦of suikerziekteā¦ben pas nog overal op getestā¦
Terwijl ik als kind 12 jaar bij de longarts heb gelopen, omdat ik om de haverklap longonsteking hadā¦ga het me maar vertellenā¦waar ligt het aan!!!
Nee eigenlijk niet. Dit wordt onze 3e keer. We zijn 2 keer Alanya geweest. Wij gaan altijd graag naar Spanje en doen dat waarschijnlijk in het najaar weer. Dus als het mogelijk is, een keer Turkije en een keer Spanje inclusief de eilanden.
okeā¦ik dacht dat je al vaker naar turkije was geweest, ik heb voorheen ook alle costaās al gehad, maar met spanje ben ik helemaal klaarā¦misschien ooit nog eens naar de can. eilanden, maar voor de rest toch turkije⦠dit jaar al voor de 9e keer
Ik weet het ook niet Viva. Ik was toen ik die hartziekte kreeg 49 kilo en altijd goed gezond geweest. In mijn geval, ik was op dat moment in de overgang en zat wel al een tijdje niet goed in me vel, maar dacht dat dat door het gestreste werk kwam wat ik op dat moment deed.
Ik heb 2 jaar geleden ook een nichtje verloren, nooit gerookt, gedronken, leefde altijd heel gezond, erg gelovig meisje ook en krijgt borstkanker. Van alles eraan laten doen, maar helaas, 34 jaar. Thats life, zeggen ze dan!
Roanna,ik heb de boottocht naar Samos nog nooit gedaan dus weet echt niet of het de moeite waard is heb ook geen mensen gesproken die hem wel gedaan hebben,maar ik zal het eens navragen of het wat is ken een nederlands meisje die op zoān 'reisburootje" werkt die dag tochten verkopen.
het wordt voor mij de 11de keer Turkije,1ste keer was Alanya toen Gumbet daarna steeds Kusadasi en tussendoor nog een bruiloft gehad in Gaziantep en 1 keer Istanbul geweest.
Daarom er is altijd wel een stok in de buurt als je een hond wilt slaan, de artsen geven altijd het roken de schuld als je wat mankeert. Als je overgewicht hebt en je mankeert wat ligt het aan je overgewicht.
Maar wat zeggen ze dan, als je gezond leeft, niet rookt en drinkt, geen stress hebtā¦wat hebben ze dan voor een oordeel, ik vind het eigenlijk altijd heel oneerlijk. Een baby die wordt geboren, en binnen een maand sterft aan een tumorā¦wat hebben ze dan te meldenā¦en dan spreek ik uit ervaring binnen de familie, mijn schoonzus heeft haar baby verloren, 1 maand na de geboorte het kindje had een tumor zo groot als een citroen in zijn hoofdjeā¦maar verkeerde voor de rest in blakende gezondheidā¦
Zij rookte niet in de zwangerschap, de uitleg van de artsā¦ja mevrouw het spijt mij, maar het kan zo maar een keertje gebeuren, en het is bij u gebeurd nou vraag ik jeā¦
Roanna,ik heb de boottocht naar Samos nog nooit gedaan dus weet echt niet of het de moeite waard is heb ook geen mensen gesproken die hem wel gedaan hebben,maar ik zal het eens navragen of het wat is ken een nederlands meisje die op zoān 'reisburootje" werkt die dag tochten verkopen.
quote]
Roanna open een topic hierover, krijg je geheid wel reactie opā¦
Dat kan Viva. Zoals jullie dat met Turkije hebben, had ik dat met Spanje maar nu ook niet meer zo. Ik vind beide leuk. Ik ga ook graag naar de Gran Canaria. Zijn we nu ook 3 keer geweest en wil ook ooit nog eens naar Tenerife. Ook vorig jaar naar Portugal geweest. Ook heel mooi.
@Turkije-lover:Oke, zou je dat eens willen informeren dan of dat leuk is enzo?
overgang praat me er niet over Roanna, verleden jaar toen ik turkije was, bleef ik maar vloeien, ik werd er helemaal gestoord van na 26 dagen vloeien, 3 dagen niet en vervolgens weer 10 dagen, nou ik kwam terug uit turkijeā¦(mijn hele vakantie dus gevloeid grrrrr) naar de dokterā¦gepriktā¦uitslag was 0,001 in de overgangā¦dus gelijk aan de mirena spiraal gegaan, moet zeggen gaat een stuk beter nuā¦geen opvliegers en hooguit 2 dagen per maand een beetje gerommel, meer is het niet.