Hoi Jess26,
Welk visum bedoel je?? PP ligt IN Cambodia, dus moet je het visum al hebben voor je daar aankomt, toch?
Visum voor Cambodia kun je aan elke grensovergang kopen, voor ongeveer $ 30. Neem $ mee, in lokale valuta is het vaak duurder.
Bovendien kun je in Cambodia ook vaak met $ betalen, dus altijd handig.
Je kunt het visum ook in HCMC halen bij de ambassade, maar dit hoeft dus niet.
Veel plezier, Cambodia is geweldig!!
Jess26,
Een visum voor Cambodja kun je zonder problemen bij de grens regelen. Twintig dollar, twee pasfotoâs en een paspoort dat nog minimaal zes maanden geldig is, is alles wat je nodig hebt. Natuurlijk kun je dat in Bangkok ook al regelen, maar het is zeker geen noodzaak en de kans is groot dat je dan meer betaalt.
Bedankt voor je informatie! Ik was ook van plan om dit aan de grens te doen, maar las weer een tegenstrijdig verhaal op het internet vandaar dat ik het even aan de âkennersâ onder ons vraag. Hier kan ik wat mee! Zaterdag vertrek ik, heb er zin in ![]()
Is deze info nog up-to-date? Hoe zit het precies met het gezamelijke visum Thailand - Cambodia waar ik al enkele keer van gelezen heb?
Het combi visum kan men sinds 27 december 2012 bij de ambassades van beiden landen aanvragen. De losse visa zijn als voorheen âon-arrivalâ verkrijgbaar aan de grenzen/luchthavens, of als eVisum voor Cambodja.
En is deze ook gratis te verkrijgen zoals het ThaĂŻse visum? Je kan het waarschijnlijk niet in de luchthaven krijgen dan als we Bangkok zouden binnenkomen.
Inmiddels is het alweer 2 jaar geleden dat dit forum actief was. Ik vroeg me af of het nog steeds zo makkelijk is om aan de grensposten een visum te verkrijgen.
Hoi Lotte, het is nog steeds aan grensposten verkrijgbaar. Let er wel op dat het toeristenvisum van 30 dagen tegenwoordig 30 USD kost.
Veel plezier!
Hoi Lotte,
Zoals Roberts zegt, maar betaal wel in USD, in andere valuta werkt het vaak veel duurder uit.
Plus bij veel grensposten betaal je een paar USD âstempelgeldâ, wat uiteraard in de zakken van de beambtes verdwijnt,
wil je dit niet betalen dan gaan ze heel moeilijk doen.
Bij de grenspost tussen Laos/Cambodia betaalden wij begin dit jaar USD 35 en âhoefden wij geen stempelgeld te betalenâ.
Zat natuurlijk al bij de prijs inbegrepen!!!
Have fun in Cambodia,
José
En probeer gepast te betalen.
Ik kreeg vorig jaar 5 $ te weinig terug.
Geld werd teruggegeven Ăłnder mijn paspoort en ik controleerde het pas toen ik al weer uit de menigte verdwenen was.
Reclameren zou kansloos geweest zijn.