Ik ben Vincent en ik ben 16 jaar. Zodra ik mijn school heb afgerond, wil ik hier hard gaan werken ( ook nu al ) om geld te verdienen om uit eindelijk te emigeren naar Zuid-Afrika.
Er zijn wel een aantal dingen waar ik nog vragen over heb, misschien dat andere emigranten naar Zuid-Afrika mij kunnen helpen.
Ik zit volgend jaar in het examenjaar met het pakket zorg en welzijn. Hierna moet ik een vervolgopleiding kiezen, die ik een klein beetje wil afstemmen op wat nodig is in Zuid-Afrika.
Ik zat al te denken aan een opleiding als ‘beveiliging’ aangezien dat nog best nodig is in Zuid-Afrika. Of misschien een soort management school, voor het geval dat ik een lodge besluit te beginnen, of een guesthouse… Iets in die richting. Alleen dat zal niet lukken met mijn vakkenpakket, denk ik.
Verder ben ik af en toe wat dingen op aan het zoeken over Zuid-Afrika. Zo heb ik afleveringen via internet bekeken van Ik vertrek. Dit is een tv-progamma die mensen filmen die gaan emigreren. Ik heb de Zuid-Afrikaanse uitzendingen bekeken, maar nu heb ik niks meer te bekijken. Weet iemand nog zo een ander soort progamma waar ik wat van kan leren?
Groetjes, Vincent. Vragen aan mij zijn ook welkom!
Ligt er aan wat je wilt gaan doen in ZUid Afrika. Een lodge beginnen, dan zou ik een hotel school opleiding doen.
Denk we wel om als je hier iets wilt beginnen, er zijn zeer strenge regels. En als je hier een eigen bedrijf wilt beginnen, dien je een grote som geld mee te brengen.
Kijk even op deze site voor mee info.
Zo… jij bent er mooi op tijd bij! Goed dat je zo bezig bent met Afrika en daar ook je opleiding op wilt afstemmen. Ik sluit me volledig aan bij het advies hiervoor. Daarnaast zou ik me ook niet teveel laten leiden door tv programma’s als ‘Ik vertrek’ of ‘het roer om’. Zeker niet voor wat betreft je opleidingskeuze!!! Deze programma’s geven nogal eens een vertekend beeld.
Hier in Zuid-Afrika in de beveiligingssector werken is totaal anders dan in Nederland. Het is niet met elkaar te vergelijken. Het is hier erg gevaarlijk en de meeste mensen houden het hier bij politie of beveiliging dan ook niet lang uit. Kies daar alsjeblieft iets anders voor.
Hotelwezen, kok, wildbeheer / veldgids (ranger) of iets anders, afhankelijk natuurlijk van je interesses.
Ik weet dat er elk jaar in Houten een expat beurs wordt gehouden (maart of mei maand??). Het kan interessant zijn om daar eens te praten met mensen die al geemigreerd zijn naar Afrika. Ook zijn er via internet en fora zoals deze mensen te vinden die je meer informatie kunnen geven.
Het moeilijkste is om hier in Zuid-Afrika een woon- en werkvergunning te krijgen. Zoals al aangegeven, gelden daar zeer strenge regels voor. Het loont de moeite om je daarin te verdiepen voordat je allerlei plannen maakt.
Je mag mij ook altijd rechtstreeks mailen voor meer info.
Groetjes en heel veel plezier bij je vervolopleiding. Kies met name iets dat bij je interesses past!
Natascha / www.zazoetravel.com