Mijn naam is Nienke, ik ben 21 jaar en over iets meer dan 4 maanden vertrekken mijn vriendinnetje en ik naar Canada en West-Amerika. We gaan daar 4 maanden rondreizen, want dat is eigenlijk al jarenlang onze grote droom.
Op dit moment ben ik nog bezig met het afronden van mijn bachelor Biomedische Wetenschappen (ik ben hopelijk eind juni klaar) en verder ben ik druk met sporten, vrijwilligerswerk bij Stichting VakantieKind en werken bij een pizzeria.
Mijn vriendin (AmgodMandy, ook hier) heeft een full-time baan en heeft daardoor meer tijd om de reis voor te bereiden, dus zij heeft het deel in Amerika al helemaal uitgestippeld en ze doet ook alle regel-dingetjes. Ik ben vorige maand begonnen met het Canadese deel van onze reis, waardoor ik ineens enorm enthousiast ben geworden en het liefst zo snel mogelijk wil vertrekken. Om die reden heb ik me ook hier aangemeld; ik wil graag tips voor leuke en mooie dingen in West-Canada, zodat het voorbereiden wat leuker en makkelijker wordt.
Hoi Nienke,
Welkom op wereldwijzer,
Indien je met vragen zit over Amerika alsook Canada dan kunnen jullie een berichtje posten in het reiscafe van het Amerikaforum of het Canadaforum hier op wereldwijzer!
Nou ik las in je berichtje dat je het westen van Amerika gaat bezoeken,er zijn vele plaatsen die je kunt bezoeken oa:Alcatraz Island National Monument, Arches,National Park, Bryce, Canyon National Park, Canyonlands, National Park, Death, Valley National Park, Golden, Gate National Recreation Area, Grand Canyon National Park, Joshua, Tree National Park, Navajo, National Monument, Sequoia, & Kings Canyon National Park, Yosemite National Park en Zion, National Park.
Als je aan de kanten van Vancouver(Canada) vertoefd dan kan je eventueel het Stanley Park bezoeken?Het Stanley Park behoort tot één van de grootste stadsparken ter wereld. Het park heeft niet alleen tuinen, bossen maar ook stranden, fiets en wandelpaden en de grootste attractie van de stad, het Vancouver Aquarium.Het park is 400 hectare groot en het is dus niet mogelijk om alles in één dag te zien. Het beste is om een fiets te huren zodat u een dag kan uittrekken om al het moois te zien wat het park te bieden heeft. Zie foto hieronder,
Nou veel suc6 nog met het uitstippelen van je routes in Amerika en Canada. groet,georgessiam.