Zijn jullie bekend met Sapatours.com?
Ik zie daar verschillende tours, maar vraag me af:
A. Is het een goede site?
B. Welke dorpjes zijn n must do
en
C. Als je er bekend mee bent, wat is je ervaring?
Groetjus!!!
Zijn jullie bekend met Sapatours.com?
Ik zie daar verschillende tours, maar vraag me af:
A. Is het een goede site?
B. Welke dorpjes zijn n must do
en
C. Als je er bekend mee bent, wat is je ervaring?
Groetjus!!!
Ziet er goed verzorgd uit, met veel inclusief. Maar wil je met een groep en valt er over de prijs te onderhandelen?
(Let op de spelfout –> per peson)
Je kunt veel ook zelf regelen.
Zorg dat je in Sapa komt, daar zijn alle voorzieningen zoals hotels, restaurants, tourbureautjes en lokale gidsen (de minderheden zelf).
Die gidsen spreken jou aan en regelen een mooie tour voor de volgende dag naar een ander dorp(en).
Er zijn ook genoeg wandelingen vanuit Sapa te doen. Mooi is de vallei in naar Ta Van, door rijstvelden en met bezoek aan schooltjes.
Ze nemen je naar hun huis, koken voor je en spreken goed Engels (is mijn ervaring).
Wil je niet veel lopen: zo’n gids kent de bussen voor locals, of ga achterop een motorbike (onderhandelen).
Voor sommige dorpen moet je entree betalen.
Er is al genoeg over ervaringen met de nachttrein geschreven. Daar kan ik je verder niks over vertellen want ik heb 8 dagen een auto met chauffeur gehuurd voor een tocht door het noordwesten.
De weekendmarkten van Bac Ha en Can cau zijn fantastisch. Zorg dat je 2 nachten in Bac Ha zit, dan hoef je niet nog vanuit SaPa te reizen. Ook mooie wandelingen naar de dorpen rond Bac Ha mogelijk met bezoekjes in huizen van locals.
Neem iets mee voor de kinderen (ballonnen/koekjes, geen snoep, bedelende kinderen geen geld geven).
De regio heeft heel veel te beiden, maar realiseer je ook dat Vietnam een langgerekt land is waar veel te zien is en 3 a 4 weken heb je zo vol.
Johan
Hoi hoi,
over de site: het lijkt me allemaal een beetje aan de dure kant. Ik heb vorig jaar een maand door Vietnam gereisd (en vond Sapa het mooiste stukje Vietnam) en volgens mij heb ik toen wel minder betaald. In Hanoi heb ik een trip laten boeken via mijn hotel, wat erg handig was omdat zij hiermee alles verzorgden (treintickets, gidsen, vervoer van en naar hotel etc.) maar ik had het idee dat ik dit best ter plaatse zelf had kunnen regelen.
Daarnaast koos ik voor een prive gids met de gedachte; dan krijg ik wat extra info en kan ik wat meer van de omgeving genieten. Helaas zijn het vaste routes die er gelopen worden dus loop je net zoveel tussen de toeristen dan wanneer je met een groepje wordt rond geleid. Ook koos ik voor een 3 daagse trekking (3 dagen 4 nachten) maar de laatste dag hebben we eigenlijk maar 2 uurtjes gewandeld.
Ik heb wel een behoorlijk woordje ‘Hmong’ geleerd. Dat is één van de bergvolkeren die daar leven (voornamelijk zwart/donker blauwe kleding) en waarschijnlijk zal deze zin je helpen:
“koetchie sa jo dan chie” (ik wil niks kopen want ik heb niks nodig).
Groetjes, Mike.
Ps: qua dorpjes maakt het niet veel uit want ze zijn allemaal even leuk en pitoresk! Maar als je de kans krijgt moet je wel even op visite bij de familie van je gids ![]()
Thanks, ik ga idd daar wel kijken voor tourtjes!
At mike: wat bedoel met de zin let op spelfout?
Gr