Inmiddels is iedereen in Nederland bekend met de tv spotjes van Tjingo, de vakantiematser en kortingstrooier. Blijkbaar is niet iedereen blij met de manier van werken van Tjingo en worden er momenteel voor de tweede keer stappen tegen de prijsvechter genomen.
Beste Robert,
Als je het bericht goed leest is zowel de eerste als de tweede rechtzaak niet tegen Tjingo, maar tegen een van hun reisburo’s…Dat niet iedereen in de reisbranche er blij mee is is mij ook duidelijk geworden haha, maar dat maakt het juist alleen maar interessanter voor de consument lijkt mij.
Het is maar zoals je het leest. Tjingo is een “kanaal” om reizen aan te bieden en o.a. Vemde Travel maakt er gebruik van. Het is ook niet zo dat men klaagt tegen Tjingo, maar de kop bedoeld dat Tjingo de aanbiedingen van Tui niet op de site mag hebben. Dat is de nederlaag aan het adres van Tjingo
Dat klopt, maar zoals je waarschijnlijk weet of op de site van Tjingo kunt lezen werken ze met meerdere partners samen. Daarnaast kun je ook nog gewoon HOlland International met 5% korting boeken bij Tjingo.
Dat je bij Tjingo nog gewoon een reis van Holland International kunt boeken is niet juist. In december 2009 (toen het nog vakantiekaart was) boekte ik zonder problemen een reis van Holland International bij hen. Nu ik gisteren opnieuw een HI reis wilde boeken stonden ze niet meer in de lijst met aangesloten touroperators en heb ik dus een offerte bij Tjingo aangevraagd. Daarop kwam het antwoord dat ze geen offerte konden geven omdat de reis niet meer beschikbaar was, wat klinkklare onzin is, want daarna heb ik de reis gewoon bij HI geboekt zonder één enkel probleem. Dus Tjingo heeft gewoon in toenemende mate bonje met touroperators en dat klomt de klanten dus niet ten goede. Ook antwoorden ze helemaal niet wanneer je je daarover bij hun beklaagt. Jammer allemaal, want met Vakantiekaart hadden wij prima ervaringen.:wereld:
nou wij hebben nu voor de 2e keer bij tjingo geboekt,1ekeer vakantiekaart nu tjingo.
het levert voor ons best voordelen op hoor.en de contacten zijn ook goed.
wij hadden hotel custurclub gezien bij alltours voor een hele mooie prijs.
opgave gedaan en zij hadden bij HI prijsopgave gedaan,(stuk duurder)
dus terug gemaild dat wij alltours wilden voor de prijs die wij zagen.
NOu perfect geregeld bij reisburo in het noorden.
reisburo aan de slag gegaan,werd hij nog goedkoper omdat ze naar de kamerindeling hadden gekeken. 2fam. 3kinderen.dus de indeling omgegooid van de kinderen scheelde toch weer 300 euro!!!
perfect toch!!! van mij mag tjingo blijven hoor.cheer>>>