Hallo Janine
Nee, ik denk niet, dat ze een webside hebben in Midelt.
De kamelentocht etc. wordt uitgevoerd door een vriend van mij. Zijn naam is Said, 22 jaar, student Universiteit Meknes. Afkomstig uit een Nomadenfamilie en woont nu ongeveer 5 km voor Merzouga. Ver weg van al het touristisch gedoe. Hij spreekt vloeiend Engels en Frans. Het geld wat hij voor de trip vraagt, gaat naar zijn moeder en vader, om het huis verder op te bouwen. Je kan daar slapen ((simpel)), heeft een zittoilet, warme douche en een stenen woning, ommuurd.
'sMorgens aankomen, ontbijt, trip naar de oase, trip naar het zoutmeer, bezoek aan dansers die wat opvoeren met muziek, lunch, uitrusten, om 17.00 uur staan de kamelen klaar en vertrekken jullie naar de woestijn, om daar te slapen. Tevens krijg je uiteraard een anvondmaal, door hem klaargemaakt in de woestijn. Ondergaande zon en opkomende zon. Volgende ochtend weer terug op de kameel, ontbijt en einde trip.
Dit geheel wordt uitgevoerd door Said alleen met jullie, dus geen andere touristen.. Het internet adres van Said is [EMAIL=“amsaido@hotmail.com”]amsaido@hotmail.com en je mag mijn naam noemen.
Ik maak reclame voor hem, omdat het een fijne familie is, die niet op het geld van de touristen uit is. Wil je wat luxers, zeg het maar, die weet ik ook, kijk dan maar eens op www.aubergedesud.com . Daar ben je dan fijn met Engelsen, Duitsers en Spanjaarden, allemaal tesamen en heerlijk aan de pils. Het is maar, wat je wilt.
In de Todrakloof zijn 2 hotels, je hoeft niet te reserveren, plaats genoeg. Yasmina en Gorges. Duur en onpersoonlijk. Als je doorrijd. kom je in Tamtatouchte, het 1e hotel LINKS van de weg, met de camping is het goedkoopste en PRIMA.
Sidi Ifni, niet voor mij, te touristisch. Tafrout is leuk, slapen in hotel Tanger rechts van de weg in het dorp bij de brug. Prachtige omgeving.
Tata, woestijnstadje, niets te doen. Tiznit, wel leuk, zilversmeden ed. Maar…Taroudant HET ALLERLEUKSTE. Trek daar maar een paar dagen voor uit. Neem een hotel bij Place Azarag of Place Tamaklatte.
Zondags GROTE souk. Goedkoop en erg, erg leuk. Ik heb er 3 jaar gewoond en gewerkt, ken het als mijn broekzak. Wordt denk ik het leukste van jullie reis. Van hieruit naar Agadir met de taxi, 25 dh, lekker naar het strand.
Koop in Marocco een simkaart voor je telefoon. Is veel goedkoper om naar Holland te bellen. Aanschaf is 3 euro, ha ha ha.((MEDITEL))
Mijn tel.nr. als ik in Marocco ben, is 0665.155.645 . Wij vertrekken op 6 oktober en blijven tot 31 oktober. Op 21 oktober komen we in Taroudant aan.
Ik ben gids voor 9 personen, maar na 10 dagen gaan ze weer terug naar Portugal en blijf ik de rest (dat is vanaf 12 oktober) alleen in Marocco. Misschien ontmoeten we elkaar ergens en drinken we een kopje thee??
De watervallen van OUZOUD zijn zondermeer een bezoek waard. En wel 2 dagen ook. Maar…erg touristisch en veel klevers, die met je meewillen. Maar erg mooi…
Ik stop, want ik kan wel een boek schrijven, ha ha ha
Even iets over mezelf…Ik ben geboren Haarlemmer, verhuisd naar Portugal 24 jaar geleden en verknocht aan Marocco:wub:, maar niet aan de grote steden. Gehuwd en 2 grote zoons. Ja, ik ben al 66 jaar… IK was werkzaam in Amsterdam bij de Gemeentepolitie, maar verkoos een vrij leven in Portugal en Marocco.
Ik ga heeeeeeeel vaak naar Marocco, de laatste jaren gids ik voor touristen, die niet de touristische plaatsen willen zien, maar het echte Marocco. Zij hoeven mij niets te betalen, maar moeten wel de diesel, hotelovernachtingen en het eten betalen voor me. Gelukkig ben ik niet veeleisend…
Dat was het dan, deze info kost je dus een kopje koffie of thee ha ha ha.
Groet uit Portugal, Fred.