In februari gaan wij naar Brazilie, en wat is het moeilijk kiezen waar we heen gaan.
We willen starten in Salvador met het Festa de Yemanja. Wie kan mij daar tips over geven? En klopt het dat Salvador een gevaarlijke stad is?
Vervolgens willen wij graag een paar dagen naar een mooi eiland in de buurt van Salvador, hiervoor zijn mij Morro en Boipeba aangeraden. Ook hiervoor zijn tips welkom en zoeken we nog een fijne pousada.
Daarna willen we naar Rio voor een paar dagen, een fijne accomodatie zoeken wij ook hier nog.
En dan naar de Foz-watervallen, is 1 hele dag (met nacht) daar voldoende?
We overwegen dan ook nog een stukje van de Costa Verde te doen, met Paraty en Ilha Grande. Is dat te doen, of is dat in februari echt te druk en te duur vanwege het hoogseizoen?
Alvast dank!
zelf woonachtig in Salvador (SSA) heb ik gemengde gevoelens, ik ken veel mensen die op 1 of andere manier met criminaliteit te maken gehad hebben (zelf ook al een paar keer bestolen geweest maar nooit fysieke agressie ondergaan, voor dit laatste ben ik uitermate attent en ga nooit zonder paraplu of wandelstok (ideaal verdedigingswapen en straatcrimineeltjes weten dat) op stap)
ik heb echter niet meer onveiligheidsgevoel dan in Parijs, Brussel of pakweg Oostende bvb, gewoon attent blijven EN diskreet blijven (geen uiterlijk vertoon van rijkdom !)
het feest van Yemanjá (Orixá/godin van de zee/zoute wateren, in de Candomblé religie) is het meest impressionant (lees “emotioneel”) in Cachoeira (de bakermat van Bahia en zelfs het huidige Brazilië) gelegen op een 100km van SSA
Ik kan steeds een uitstap (1 of meerdere dagen, dan kan je gelijk een intenser beeld krijgen van de Recôncavo-streek of het alledaagse leven van de Bahianees) dienaangaande organiseren indien gewenst)
Op het eiland Morro de Sao Paulo kan je bvb terecht in de pousada Encanto da Lua (al mn klanten die ik daarheen stuurden komen alleen met positieve feedback
dat heel redelijke prijzen aanhoudt
Aarzel niet voor een PM of een email als je diepgaandere vragen zou hebben mbt Bahia, of bvb een pakket met individuele begeleiding (met prive-wagen van de gids in het nederlands) zou willen meemaken
Tropische groet
Ixke
1 like
Dank, ik heb je een PM-gestuurd, weet niet zeker of het gelukt is, moet nog even wennen aan het forum.
Ontvangen en uitgebreid geantwoord op je privé-mail
Dank voor je respons
Ixke
Hoi, Ik vind Iguaçu voor 1 nacht te kort. Je hebt al 1 hele dag nodig voor de argentijnse kant, dan nog een halve dag voor de braziliaande kant. Zou minimaal 2 nachten gaan en dan de dag dat je niet aankomt/vertrekt voor de argentijnse kant gebruiken.
Rio is perfect. Van hieruit kun je eventueel naar Ilha grande voor een dagexcursie. Je neemt de 1e bus bv en neemt dan de eerste ferry vanuit mangaratiba naar vilha abrahao. vanuit daar kun je dan met een ander bootje naar een andere plek op het eiland. s middags rond 16.30 uur geloof ik gaat de boot weer terug. en kun je met de bus naar Rio of Paraty.
Dan ben je goedkoop daar in ieder geval.
Als je nog iets wilt weten, ik ben in Rio, Ilha grande, Iguazu geweest, dus daar kan ik wel wat over vertellen. Ilha grande ben ik wel maar 1 dag geweest.