[email=femmmm@hotmail.com]femmmm@hotmail.com Ha
ik ben fem en ik ga in februarie eerst drie weken/maand in Rio portugees leren om vervolgens mijn stage in Salvador de Bahia te doen voor vier maanden. mijn vraag is : weet iemand hoe ik het beste een talencursus kan regelen in Rio? En wie is er in Salvador geweest en heeft leuke tips? Alvast bedankt!!! femmmm@hotmail.com
Hey Fem,
Ik heb vorig jaar zelf vier maanden stage gelopen in Salvador met een schoolvriendin. Wij hadden toen een zalig huisje gehuurd in chique de tororo (is fout geschreven hoor) naast een kerkje zo"n 10 min wandelen van het oude centrum. Heel rustige buurt en toch dicht bij het centrum. In het weekend gingen we uitblazen op itaparica, een eiland op 30min varen. Als je zo’n hele week in die gekke stad hebt gezeten is dat wel een must. Het is ook een zalig eiland met nog veel natuur, we hadden daar ook voor ongeveer 100 euro een paard gekocht.
De stad zelf is wel leuk maar na 2 maanden heb je het daar ook gezien hoor. Bovendien is het een heel zwarte stad waar je als Blanke onvermijdelijk opvalt, in tegenstelling tot Rio en sao paulo.
Wat betreft het Portugees; ik had op voorhand den assimil (=een heel goed taalboekje) doorlopen en na een maandje kon ik me’n plan wel trekken. Het voordeel was wel dat we daar al een Braziliaan kende die bij ons woonde.
Moest je nog vragen hebben, …
groetjes, Joris
Ik raad aan om als je dan toch in Brazil bent zeker naar Pantanal te gaan, het grootste wetland terwereld, nog groter dan de everglades in Noord amerika.
Salvador is de gevaarlijkste stad van Brazilie. Rio en S Paulo, Zijn ok, maar het land is zo groot en heeft veel meer te bieden als die steden.
6 uur( is in brazilie een korte reistijd) van af Salvador, land in waards is het N Park Chapada diamantina. Echt prachtig.
Wil je naar de carabien, ga dan naar Jerri, hellemaal in het noorden, echt het paradijs!!!
Oja en in Salvador heb je ook de muziek groep Olodum, je kent ze vast van het nummer dat ze maakten samen met Mister Jackson himself.(they don’t really care about us)
Nou ja ik kan zo nog wel even door gaan.
Beste allemaal,
Ik vertrek nu dinsdag, 31/08 naar Rio.
Alle tips ivm talenscholen, prive les Portugees, tips wat te bezichtigen in Brasil en omgeving zijn hartelijk welkom.
Peter