:dag:Hola allemaal, heb je plannen om naar Zuid Amerika te gaan om vrijwilligerswerk te doen en spaans te leren? Ik kom zelf net terug van vier maanden Chili en Argentinië en het was echt super!!
Ik heb eerst drie maanden in Santiago gezeten om spaans te leren en in een weeshuis te werken. Ik begon helemaal in mijn uppie en kende niemand, maar ik kan je zeggen dat de mensen in Zuid Amerika zooo gastvrij zijn dat ik me geen moment alleen heb gevoeld! Ik heb bij een Chileens gezin in huis gewoond en kon Spaanse les volgen bij een Nederlandse lerares (handig!) .
Daarnaast was ik op zoek naar vrijwilligerswerk en kwam ik via een plaatselijk kerkje terecht bij een weeshuis waar ze zeker een helpend handje konden gebruiken! Het was heel bijzonder om in de ‘hogar’ te kunnen werken, want er was per 20 kinderen slechts 1 verzorgster beschikbaar en door de drukke dagelijkse routine hadden de verzorgers het vaak te druk om gewoon aandacht en liefde aan de kids te geven. Daar lag dus een mooie taak voor mij!
Ik kon toen al een klein beetje spaans, maar heb in korte tijd ontzettend veel geleerd door daar te werken! Verder was het gewoon geweldig om iets te kunnen doen om te helpen en met heel weinig kan je al heel veel bereiken (een glimlach van die kids is goud waard!). Al met al een bijzondere en onvergetelijke ervaring!
Na drie maanden in Santiago te hebben gezeten heb ik ook nog een mooie rondreis gemaakt naar het noorden van Chili en Argentinië! Erg mooi! :wereld:
Nu ik weer terug ben, ben ik nog steeds actief bezig met het steunen van het weeshuis (spullen en geld verzamelen onder kennissen en vrienden) en hoop als contactpersoon ook van een afstand iets te kunnen blijven betekenen.
:idea: Dus, mocht je nou toevallig die kant op gaan en/of ben je geïnteresseerd om zoiets als ik te doen, dan kan ik je misschien wel helpen met wat nuttige tips en verwijzingen terplekke mbt vrijwilligerswerk of reizen etc.
Heb je vragen, let me know ik help je graag, of als je geïnteresseerd bent om meer van mijn belevenissen te weten te komen, kun je ook eens een kijkje nemen op mijn weblog :arrow: (melaniehaga.waarbenjij.nu).
Naar zoiets als wat jij heb gedaan ben ik al een tijdje op zoek. Het lijkt me een fantastische ervaring!
Ik zou graag rond mei 2008 richting Zuid Amerika vertrekken, kun jij me een beetje meer info geven over hoe je alles hebt geregeld?
Ik ben samen met een vriendin op zoek naar vrijwiligerswerk in Chili,
Heb je nog steeds connectie daar?
We willen graag van januari tot maart ongeveer daar zijn. Ik vind het niet zo belangrijk om nu al alles vast te hebben liggen, maar vind het wel fijn om al een verblijfplaats te hebben voor als we daar aankomen.
hopelijk kun je ons helpen,