Tips voor uitstapjes vanuit cancun

Voor begin juni hebben wij een vakantie naar cancun geboekt. Wij houden niet van het massale toerisme maar dit was zon goede prijs konden we niet laten schieten. ( los vliegticket was bijna net zo duur nml) Wij zitten net buiten de hotelzone gelukkig.
Ik heb begrepen dat je vanuit wel cancun goed naar verschillende bezienswaardigheden kan komen.

Iemand ervaring mee en tips wat we beslist moeten zien?
We willen gewoon met de bus gaan, georganiseerd door de touroperators is ons veel te duur en minder leuk dan zelf te gaan. We willen echt iets zien.
Ook tips waar je leuk kan snorkelen??

Hoi,

Je kan vanuit Cancun inderdaad vele uitstapjes doen. Ik snap wat je bedoeld met georganiseerde trips door touroperators, maar soms kan het wel makkelijk zijn als je bijv. Chichen Itza zou willen bezoeken. Naar Tulum kun je op eigen gelegenheid gaan. Je zou ook een auto kunnen huren, wat helemaal niet duur hoeft te zijn en dan ben je nergens afhankelijk af!! Wat ik persoonlijk ook erg leuk vond was Xcaret, dit is een soort natuurpark waar je vanalles kunt doen waaronder snorkelen, fietsen etc etc en 's avonds hebben ze daar een hele mooie show!!

Snorkelen verder kan ook heel goed in Cozumel!! Dit eiland staat er ook deels bekend om! Je kan hier naartoe met de boot vanaf Playa del Carmen. Een ander eiland dat je zou kunnen bezoeken is Isla Mujeres. De boot hierna toe vertrekt vanaf Cancun in de Hotel Zone.

Nou veel plezier alvast en hoop dat je hier iig iets mee kan.